Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag vill rekommendera en reparatör på elektronik i husbilen eller annan elektonik, det är Develec på Orust.
Han reparerade min EBL elektrobox.
Krävs ytterligare fakta kring ditt inlägg, var har du fått detta ifrånOm den börjar brinna då får du inget på försäkring!
Det är skillnad på ändringar. En del kan vara dåligt utförda och medföra brandrisk, medan andra är bra utförda och inte medför brandrisk (kanske t.o.m minskar den). Så om de gör sådana noggranna utredningar måste de väl kunna skilja på detta?Har arbetat med reparationer och försäljning av husbilar o husvagnar i 20 år, försäkringsbolag gör noggranna utredningar och kan dom peka på att någon ändrat på något så att brand kan uppstå, då får man ingen ersättning, har själv sett sådana exempel, jag själv skulle aldrig göra sådana ombyggnader pga ev. utebliven ersättning, annars är denna ombyggnad fantastiskt bra då nuvarande elektronik är föråldrad.
De få ggr jag haft med försäkringsbolag att göra har jag aldrig heller upplevt några som helst problem eller blivit ifrågasatt.Jag har dessbättre aldrig haft något försäkringsärende relaterat till brand men däremot under årens lopp andra typer av skador på bostad, motorcykel, personbil och husbil. Den typ av mentalitet från försäkringsbolagens sida som antyds ovan har jag aldrig upplevt.
Jag har haft brand i en bil orsakad av en kupevärmare, inga konstiga diskussioner alls, reglerat och klart inom en vecka!Jag har dessbättre aldrig haft något försäkringsärende relaterat till brand men däremot under årens lopp andra typer av skador på bostad, motorcykel, personbil och husbil. Den typ av mentalitet från försäkringsbolagens sida som antyds ovan har jag aldrig upplevt.
Vi har ju också tillval monterade av återförsäljare eller dennes underleverantör(er) innan bilen såldes till första köparen, de har inget försäkringsbolag koll på.Tillverkare av husbilar måse certifiera byggen av husbilar därför vet man hur det sett ut original
Tycker ditt resonemang är missvisande. Vad är storkapitalet? Och vad skulle motsatsen i så fall vara? Varför skulle försäkringsbranschen vara någon sorts storkapital som bara jobbade för egen vinning? Jag, liksom väldigt många svenskar, är delägare i våra försäkringsbolag. Visst är de flesta länder i västvärlden kapitalistiska demokratier, men alternativen som prövats lite runt om i världen är fruktansvärda.Håller med, men vi förlorar mot storkapitalet ändå tyvärr