Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
------------------------------------------------------------------------------Konstigt nog är det roligare med gamla bilar.
PS Ett större problem jag också fått är att det har rostat på några ställen runt vindrutan. Hur lösa detta på bästa sätt ?
Affezell;69... Vet du om det är det avancerat att ta bort den gamla rattstången? Affezell[/quote skrev:---------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har varit där med och skruvat tidigare.
Nej inte så värst svårt, men lite jäkelskap finns det.
Bort med ratten och kåporna. Kolla funktionen med stiftet för blinkersavslagning så du ser var det skall ner när du plockar ihop det igen.
Vet inte hur mycket som ingår i kittet. Men det är avlånga spår för skruvarna till rattväxelns hållare och även rattstången tror jag. Håll lite koll så det finns märken efter skruvarna när du lossar dem, annars kan det bli lite strul med passningen mellan ratt/växelspak och kåpor senare.
Det struliga är att det är avdragna stöldskydd/säkerhetsskruvar som håller sammman tändningslåset, rattlåset med resten.
Det brukar finnas en smal öppning mellan godshalvorna så man får ner ett bågfilsblad och kan såga av skruvarna i stället. Det brukar räcka att få av en för att det skall lossna.
Det finns skarvar på stången med en klämskruv och splines som bara är att plocka isär.
Lås gärna hjulen mot backen på något sätt med ratten i nolläge, så kanske du kan få ihop det med en ratt som pekar rakt när bilen går rakt på första försöket.
M.v.h. JANKRO.
Ps. jag undrar om det är en annan variant av elservo än den tidigare, för största problemet då var som sagt att växelstången till rattväxeln inte fick plats på sidan av servot.
Man undrar lite hur dom tänkte med att förborraAlla problem lösta
Fick dessa bilder nu hur dom löste det.
Man undrar lite hur dom tänkte med att förborrai varje hörn när dom använder vinkelkap.... haha
------------------------------------------------------------------------------Man undrar lite hur dom tänkte med att förborrai varje hörn när dom använder vinkelkap.... haha