• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel priset ???

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Nu har denna tråd glidit så långt från ämnet som den kan. Trots ett tappert försök att leda den tillbaka på rätt spår, nämligen priset på diesel kontra bensin, har det spårat ur. Som det står i reglerna för detta forum så är politiskt argumentation inte tillåten. Därför stängs tråden.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Diesel priset ???

Man kan ju fråga sej om det var bilarnas fel att vi hade tropiskt klimat här uppe i norden för några tusen år sedan!:wideeyed:
Nu har det varit köldrekord i nikkaloukta minus 41 grader och vinterkallt med snö i södra sverige 20 mars.Kanske har det redan hjälpt med straff på dieselbiler.eller är vi på väg mot nästa istid?rädda världen mot det kalla klimatet....kör diesel. golddigger
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Diesel priset ???

Läste att statligt ägda vattenfall äger kolkraftverk i fd östtyskland som släpper ut mer koldioxid än hela Sverige. Är detta sant är det det svårt att motivera svenska folket att betala högre skatter för att begränsa växthuseffekten. Hur som helst, vad jag än tycker om det är det bara att köra och betala. Att bli långliggare på en camping är inget tilltalande alternativ för mig.

Glad Påsk!
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Samma pris på JET och Statoil i GBG idag.Preem 40 öre billigare.Priset på 95 oktan 40 öre "billigare"än diesel.
Anders.B
 
Senast ändrad:

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Diesel priset ???

Ja ja ibland är diesel billig & i bland bensin, Men tänk vad våra bilar dra mot en bensinare gör, & hur kul vi har med våra bilar, Jag tror att vi är bättre än flygplanen är.
Glad påsk på er.
Och vi har råd??
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
531
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Det kan vara lågt.

Köpte 500 L för 6 kr litern. riktig diesel på Blocket. Man kan ha tur ibland, önskar att husbilen hade en 200L tank oxå.

Jägarn :):):)
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Noterade efter hemkomsten från en tysklands resa att man inte kan köra i 120km/h med ett
” sockerpaket ”, snitt-diesel-förbrukning 1,5 liter.
Försökte föra ett intellektuellt samtal nu på morgonen med min hustru angående den dyra dieseln.
Som svar fick jag.
- Varför skaffar du dig inte någon som betalar soppan till dig så slipper du reta dig på vad det kostar.
Först fattade jag inte vad hon menade men efter en stund så trillade polletten ner.

Min fru har alltså löst problemet. ( visst är det kvinnliga könet smartare än oss )
[FONT=&quot]Torbjörn[/FONT]
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Skogis!

Du skrev "vist har vi råd??"

Nej egentligen inte, men vi tar oss råd för vi älskar att resa och se nya platser. Falukorv och potatis är mat det med.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Diesel priset ???

Av alla våra fordon så har vi inget som går på diesel. Har haft det och saknar det inte. En diesel blir alltid i slutändan dyrast att äga om man inte åker minst 10.000 mil om året med det fordonet.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Diesel priset ???

Göran!!!
Hur skall jag ha tid att köra så mycket nu när jag har blivit Pensionist. Hade jag jobbat så hade ju saken kommit i ett annat läge.

Kanske att man blir tvungen att köpa en bensinare ändå???

:twitcy::twitcy:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Diesel priset ???

Många slänger ut sina villa tankar o där finns det billig diesel,vi skar ner en villa tank hos en vän men den dieseln var brun men vi hällde över den o blandade den i farmartanken .Har ej varit ngr problem för varken maskiner eller bilar.
Jag för min del blir aldrig vän med en bensinare tyvärr köpte jag en bil som går på bensin./susanne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Diesel priset ???

Ja dieseln från villatanken var säkert gratis men om du räknar med att tömma den, frakta över soppan, skrota och forsla bort villatanken, byta bränslefilter oftare på bilen samt tiden det tog istället för att ha jobbat med en entrepenad maskin så gör du ingen vinst.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Diesel priset ???

Vi gjorde ett jobb att plocka ner tanken vi fick både betalt o diesel så det var bra. Men det finns folk som bara gör sådant och med plasma skärare går allt smidigt
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

idag bliver dieselprisen sat ned med 22 øre i Danmark til 9.78 d kr
så det går den rigtige vej:) hvordan er det i Sverige ??
hilsen Marianne
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Diesel priset ???

Hej,

I morgon 080327 blir diesel 5 Euro cent billigare i Belgien. Anledningen sägs vara efterfrågan som har gått ner ;)

080403

Har nyss varit och tankat på en utav dom billigare tankställe (Jet). Liter pris är SEK 10,58 :)
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Diesel priset ???

Jag tror att bränslepriserna fortfarande är knutna mot dollarn, den låga dollarkursen måste väl slå igenom någon gång.
 
E

Ebear

Guest
Sv: Diesel priset ???

På DI så påstår man i Norge att oljepriset ska falla med 30 - 40 dollar under nästa halvan av 2008
di.se

Sen hittade jag den här länken med danska drivmedelspriser. Värt att notera att dieseln har ett lägre pris en bensinen.

FDM Benzinpriser :: Hovedsiden
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Det är kul med en "Ny" husbil men inte när man ska tanka.


IMG_0284a.jpg

Det var ju kul att jag fick 24kr i rabatt
 
Toppen