• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel priset ???

F

F.d. 25057

Guest
Hej vad har hänt med dieselpriset ???? Den kostar nu 12,59kr.l på JET här i Uppsala, bensinen är 35 öre billigare!!!!!! :confused::confused:
Guy
 
T

tranebo3

Guest
Sv: Diesel priset ???

:twitcy:Hej

Det är likadant i Borås. 12.59 för dieseln och 12.49 för 95 oktan.

Vi tankade personbilen i dag så därför vet jag det.

Hälsningar Berit
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Det är den krassa verkligheten.Tillgång och efterfrågan. Då antalet dieselbilar ökar så ökar efterfrågan på diesel. Detta resulterar i högre pris. Det är bara våra beslutsfattare som inte förstår detta. Skatten ökar alltid mer på diesel än bensin. Samtidigt vill staten att lilla svensson ska vara miljömedveten!!! Hm, vad säger man?

Mvh
Janne
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Hej!

Är där någon som har koll på vad dieselpriset ligger på nere i Europa? Är det samma nivå eller är det bara för att Sverige ska vara bäst på att ta ut skatter?

Det finns kanske någon bra länk som man kan logga in på och jämföra länder emellan?

Hälsn från en som inte vet
(Anita o) Dan
:confused:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Diesel priset ???

Hej kan kanske ha nåt med nån undersökning som prensenterades på radion häromdan
om att vi svennar skitar ner mest i europa (undrar hur de mätt detta stängt bron å samtliga färjor en da eller 2 ??) det ska vi väl få betala för nu då.

Häls Mikael o Carina


är alltid väldigt skeptisk mot såna här undersökningar men ställer mej inte gärna i ledet
för miljöbov om det går att undvika
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Diesel priset ???

Hej. Kan kanske bero på att vi kör med en gammal fordonspark i svedala. Va vet jag? mvh. Olle.
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
531
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Hej.

Letade efter en sajt med bränslepriser som jag sett förut, hittade inte den. Någon annan som vet?

Priset på diesel i Hamburg är i dag 1,28 € = ca 11,90Kr inteså billigt det heller.
Tror det är billigare nere i Europa.

Mvh. Jägarn
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Diesel priset ???

Undrar vad priset kommer att bli i slutet av juni då folk ska åka iväg med sina fordon på semester. Det har alltid gått upp då på grund av en eller annan anledning. Jag gissar på 13:50 då både för bensin och diesel. Nån som sätter emot?
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Diesel priset ???

hej verkar som dom håller på å tränar redan till påsk på höga priser.


Vänl häls Mikael o Carina
 
F

F.d. 13407

Guest
Sv: Diesel priset ???

vi börjar från malmö sen fyller vi på mot stockholm så får vi se vad som händer inge dum ide
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Diesel priset ???

Statoil i Hillerstorp idag:

95 oktan 12:49
Diesel 12:99

Detta är för mig helt sjukt.....:mad:

/Per
 
F

F.d. 16636

Guest
Staten vet gott och väl hur många dieselbilar finns i Sverige.... och bensinbolaget.

First är det reklame så folk köp dieselbilar....då komma prishöjning.
 
Toppen