Sv: Diesel priset ???
Går Ni på detta med "miljön". Alla har Vi våran uppfattning om detta, men jag tror att om 900 år så kommer dom att kunna läsa om "skämta aprillo" med medborgarna anno 2008.
Det tar cirka 1 miljon år för Solens partiklar att vandra från Centrum i Solen till Solens yta (kalla de va du vill).
Ibland går det lite snabbare och då blir Solen Varmare och då smälter isarna bort och det är katastrof.
Detta går i Cykler och återkommer då och då.
Ibland smälter det, ibland blir det ett ISTÄCKE ända ner till Frankrike.
Tror Ni verkligen på våra Politiker och Al Gore?
Jag gör det inte.
Och OM, OM det skulle vara sant detta med "växthuseffekten", ja då vill jag ha en väldig bra förklaring på VARFÖR miljön blir bättre (renare) om Dieseln kostar 12,99 eller 13:- litern.
Om jag kör 10 km med min bil och den drar 1 liter, och jag då betalar 12,99 för detta.
Om jag kör 10 km med min bil och den drar 1 liter och jag betalar 13:- för detta.
Är det någon som VERKLIGEN tror att miljön blir mindre "smutsig" bara för att Jag (DU, Vi) blir 1öre fattigare per mil.
OBS. Börja inte nu prata om att köra mindre. Jag ställer en rak fråga om miljön blir BÄTTRE för att Dieseln kostar 1 öre mer per liter. Jag kör ALLTSÅ inte Mindre utan att denna beräkning gäller ALLA SOM KÖR 10 KM.
mvh Kurt.