Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har 4 st för4500 som jag funderar på att köpa. Tillverkade -20. Nu har jag däck som heter GT kinadäck. MvhSäkert bra men väldigt och onödigt dyra, man kör ju inte så fort med en husbil.
Hej. Nu har jag gt maxmilar pro kinadäck,undrar om Michelin Agilis 3 kanske är bättre. MvhBra på vad? tänker du.
Nähe då vet vi det....Vi kör ca 1000mil per år med vår 5t husbil. Skulle aldrig sätta på några "kinadäck" på den (eller vår XC60).
Då är jag rätt ute med att byta däck! Det får bli Michelin Agilis 3. Det satt Kinadäcl på när vi köpte den. MvhSkrämmande läsning, bitvis….
Efter ett helt liv i bilbranschen, varav ett antal år på en stor europeisk däcktillverkare, så känner jag mig tvungen att kommentera.
Detta då flera inlägg i denna tråd enligt mig är direkt farliga.
För det första så säger alla råd o rön, praktiska tester, riktigt kunnigt folk på däck osv att de bästa däcken alltid ska sitta bak. Enda undantaget enligt mig är om man har fyra likvärdiga, då kan man flytta däcken mellan fram o bak med jämna mellanrum för att jämna ut slitaget.
Nästa punkt är sk Kinadäck eller lågprisdäck. Läs så många däcktester ni kan, dessa däck är inte i närheten av europeiska däck prestandamässigt. Så välj däck från någon av de stora europeiska tillverkarna, eller deras ”undermärken ” (typ Kleber som ägs av Michelin) om man vill komma ner något i pris.
Däcken är det viktigaste säkerhetsmässigt på hela bilen, är ju det enda som har kontakt med marken.
Enda undantaget enligt mig, är om man har bilen som sommarstuga och bara kör någon mil varje år från vinterförvaring till typ camping för uppställning. Men knappt då heller…
Många europeiska biltillverkare levererar nya bilar med Asiatiska däck så dåliga är dom nog inte. Är nog gamla skrönor från förr...Skrämmande läsning, bitvis….
Efter ett helt liv i bilbranschen, varav ett antal år på en stor europeisk däcktillverkare, så känner jag mig tvungen att kommentera.
Detta då flera inlägg i denna tråd enligt mig är direkt farliga.
För det första så säger alla råd o rön, praktiska tester, riktigt kunnigt folk på däck osv att de bästa däcken alltid ska sitta bak. Enda undantaget enligt mig är om man har fyra likvärdiga, då kan man flytta däcken mellan fram o bak med jämna mellanrum för att jämna ut slitaget.
Nästa punkt är sk Kinadäck eller lågprisdäck. Läs så många däcktester ni kan, dessa däck är inte i närheten av europeiska däck prestandamässigt. Så välj däck från någon av de stora europeiska tillverkarna, eller deras ”undermärken ” (typ Kleber som ägs av Michelin) om man vill komma ner något i pris.
Däcken är det viktigaste säkerhetsmässigt på hela bilen, är ju det enda som har kontakt med marken.
Enda undantaget enligt mig, är om man har bilen som sommarstuga och bara kör någon mil varje år från vinterförvaring till typ camping för uppställning. Men knappt då heller…
Staffan använder inte ordet "Asiatiska". Han skriver om "Kinadäck". Vilka kinesiska däck levereras VW med?Många europeiska biltillverkare levererar nya bilar med Asiatiska däck så dåliga är dom nog inte. Är nog gamla skrönor från förr...
Tror inte att flertalet köper en ny WV för att bara köra runt stugan
LingLongStaffan använder inte ordet "Asiatiska". Han skriver om "Kinadäck". Vilka kinesiska däck levereras VW med?
Kina ligger i Asien.....Staffan använder inte ordet "Asiatiska". Han skriver om "Kinadäck". Vilka kinesiska däck levereras VW med?
Och precis som du visar ligger många andra länder än Kina i Asien. T ex Japan och Sydkorea som har många välrespekterade däcktillverkare. Bridgestone (från Japan) och Wikipedia skriver: Bridgestone Corporation is the world's largest tire and rubber company.Kina ligger i Asien.....
Jag googlade "Volkswagen LingLong" och fick upp:LingLong