Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Eller så väljer du CPdäck, jag har kört 600mil med dessa nu och är nöjd.Tack till alla som tyckt till och gett råd och tips! Det kommer att bli däck byte till Michelin Agilis 3. Så säljer jag dom andra däcken. Trevlig sommar!!! Mvh Husisen.
Jag håller med dig om att man (även jag) inte ska generalisera för mycket. Men om man läser olika tidningars "proffesionella" tester får man nog betydligt säkrare uppfattning om olika däcks egenskaper än om man bara läser diverse inlägg på forum. Det finns mycket som påstås på forum.Jag tycker inte man ska dra alla däck från Kina över en kam!
Det finns så klart säkra och pålitliga däck därifrån och de stiger snabbt i popularitet.
De är så klart inte första valet på en prestanda bil eller sportbilen, men på en husbil ser jag inte varför de inte skulle fungera.
Det finns t.o.m folk som köper kinesiska bilar här i Europa!
Köp inte ! Ja köpte 4Continetal missade kolla tillverkningsår 3år gamla, efter 1 år torsprickor efter 2år köpt4 Michelin som är nytilverkadeJag har 4 st för4500 som jag funderar på att köpa. Tillverkade -20. Nu har jag däck som heter GT kinadäck. Mvh
Beror på hur länge du tänker köra med dom,efter 6-7 år byter jag däck,så mitt svar är JA dom är för gamla om jag skulle köpa.Däcken är tillverkade vecka 38 år -20. Är det för gammalt?
Jämför ni lastbilsdäck med personbilsdäck, eller?Vi brukar utgå från senaste däcktest i Vi bilägare och sen fundera på pris och hur säkra vi vill känna oss. Och för vår del anser vi däcken vara väldigt viktiga, se det blir sällan några billiga däck tyvärr...
Det är superbra däck. Köpt dom med deras högsta lastindex när vår husbil väger 4.5 ton husbilen går mycket bättre än dom Michelin Agilis CP däcken som satt på innan. Tystare, mjukare och stabilare.. gulddäck är mitt betygKör med 3:e omgång Hankook Vantra LT och brukar få ut 7000-8000 mil, slits ganska jämt och brukar inte få nån obalans. Inte det dyraste, och inte det billigaste däcket. Men passar mig skitbra på våran 3500kg. Blir mycket grusvägar och mindre vägar. (Fiske, bär/svamp, jakt)
Mvh
Matti
Visa bilaga 234440Visa bilaga 234441
Du ser.. jag hade rätt om LingLong däcken. Glöm aldrig var du läste det först...Jag googlade "Volkswagen LingLong" och fick upp:
"Linglong Becoming Volkswagen Group's First Domestic Tire Supplier in China. From October 10 to October 11, Volkswagen Group's potential suppliers panel carried out two days' site audit for Linglong Tire. Finally, Linglong smoothly passed the audit, becoming Volkswagen Group's first domestic tire supplier in China!"
Sitter det LingLong däck även på bilar leverade i Sverige och/eller övriga Europa?
Jag ska komma ihåg att du var den första som informerade mig om att kinesiska LingLong levererar däck till Volkswagen tillverkade i Kina.Du ser.. jag hade rätt om LingLong däcken. Glöm aldrig var du läste det först...
Jag återkommer i det ämnet när jag gjort min djupgranskninig i ämnet...Jag ska komma ihåg att du var den första som informerade mig om att kinesiska LingLong levererar däck till Volkswagen tillverkade i Kina.
Men svara gärna på min fråga som jag ställde och som du valde att inte citera.
9 säsonger åkte jag på mina Hankook Vantra, då var det 6mm kvar på alla 6 däcken, snacka om jämnt slitage, jag har varit nöjd med dem.Det är superbra däck. Köpt dom med deras högsta lastindex när vår husbil väger 4.5 ton husbilen går mycket bättre än dom Michelin Agilis CP däcken som satt på innan. Tystare, mjukare och stabilare.. gulddäck är mitt betyg