Tommy Dynér
HBK Medlem
\
Det är inget jag känner att jag behöver debattera eller motivera för någon här, tänk till en gång till vad som eventuellt kan ligga bakom.
Alla med husbilar som rullar norrut med smitta nu, stopp, känn ert ansvar. Ni kan krocka på vägen t.ex.. Lika stor olycksrisk som om jag surfar här och kan skada mig.......
Och i Sverige tar husbilsåkarna detta på allvar - not. Påskresor generellt, och ofta till småorter med dålig sjukvård, planeras för fullt. Alla bör ställa husbilarna nu, tycker Italiens, Spaniens och Portugals myndigheter. Båtarna faskedjade i bryggorna. Men ni kör genom hela europa själva och vågar sedan dömma andra. Dåligt.
Reglerna säger att residents och citizens får åka in i Sverige. Tillbaka till ämnet tack.
......... och vem har tidigare i den här tråden överhuvudtaget diskuterat, "Reglerna säger att residents och citizens får åka in i Sverige."? Det var först nu i ditt inlägg, nr 197, det verkar ifrågasättas. Det har för oss andra varit en självklarhet att man som skriven i Sverige, eller svensk medborgare är välkommen hem.
Vet inte varför du valt att skriva dig i Portugal, kanske det är av hälsomässiga skäl, men orsaken är i det här läget helt ointressant. Visst finns det möjligheter för dig att resa till Sverige rätt enkelt, ta flyget. Problemet är att korsa gränserna på vägen upp till Sverige, vilket blir en konsekvens när man väljer att resa på fyra hjul.
"Tillbaka till ämnet tack", tack för de orden. Eftersom jag är trådskapare så kan jag garantera att min tanke aldrig har varit att det skulle bli ett diskussionsforum för hur uppsatta regler skulle kunna kringgås, eller hitta de där gyllene kryphålet som skulle omkullkasta vad experterna och myndigheterna försökt att skapa.
Trådens ambition är och har hela tiden varit att hjälpa varandra som har husbil och befunnit oss i Sydeuropa, Vi har av myndigheterna blivit uppmanade att omedelbart bege oss hem till våra hemorter. Att du sedan spyr galla över oss som följt givna order, samtidigt som du själv söker finna vägar hur du skall kunna göra samma sak fast du inte tillhör den grupp som blivit uppmanad, får man kalla en otrolig paradox! Du behöver inte försöka förklara......
Tråden var inte heller tänkt att skapa dåligt samvete hos svenska husbilskollegor genom att peka ut dem och deras bruk av husbilen i Sverige.
Tar mig friheten att avsluta med att travestera det du skrev; Tillbaka till ämnet tack.
TommyD