lassewalle
HBK Medlem
Tyskland begränsar sina gränsövergångar from 20/3 . Detta är en lista över de som är öppna . Går att se via UD resklar
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det sägs här att man måste ha en typ färdplan med sig som exakt visar vilken väg man planerar hela vägen ända hem
Vi passerade igår (Badajoz) och det som behövdes fyllas i var passnummer o namn på alla i bilen, regnummer, adress o tänkt färdplan jag skrev bara Badajoz.san Sebastian - sweden det gick bra. Vi fick däremot hålla oss på motorvägen vid infarterna till städer o byar stod polisen o motade tillbaka. Och vid en rastplats stod de vakt och tillät bara personer med hund att lämna husbilarna nu är vi norr om Bordeaux och när vi körde in i Frankrike var orden Ni bör inte stanna i Frankrike kör direkt igenomFörsta gången jag skriver här så det är inget svar utan en FRÅGA
Vi planerar åka från Portugal imorgon. Det sägs här att man måste ha en typ färdplan med sig som exakt visar vilken väg man planerar hela vägen ända hem. Ni som redan är hemma eller på väg något ni känner till eller haft
Tacksam för svar. Peter Älmquist
Hoppsan Ralph&Louise det blev en feltryckningHur är det på Bahia?
Incubationtiden är 5 dagar! Då längre behöver man inte vara rädd att man "dragit hem" smitta.Det är väl 14dagars isolering som gäller vid hemkomst till sverige.
Var har du fått den uppgiften från?Incubationtiden är 5 dagar! Då längre behöver man inte vara rädd att man "dragit hem" smitta.
Du kan söka på service areas och då brukar det stå att du inte får övernatta där. Vi hoppas kunna utnyttja dessa nu på vår hemresa när i princip alla ställplatser och campingar är stängda.Samma typ av sökning som CC kommer vi ju att få även i appen Husbilsplatser.
Det hjälper nog ändå inte för problemet att se vilka som är temporärt öppna just nu.
Förresten, vet du om CC har med "Enbart tömning/fyllnings-platser" (alltså på övernattningsplatser) i sin kategori Service Areas?
(Vilket vi har, t ex för Mölle Hässle har vi två platser - en Campingplats respektive en Tömningsplats).
Tillägg: Så här kommer vi att bygga det (Mölleexemplet)
Visa bilaga 190537
Glöm P-platsen (som jag strukit över - vi i Admin kan se även stängda platser; den platsen fanns innan First Camp byggde om parkeringen utanför campingen).
Incubationtiden är 5 dagar! Då längre behöver man inte vara rädd att man "dragit hem" smitta.
Stämmer Tommy!Hårdare restriktioner vid förflyttningar
Polisen vid tullen i Danmark sa i torsdag att kör bara igenom landet utan att stanna, annars kan det bli dyra böterInga problem att köra in i Tyskland , polisen undrade bara var vi varit och skulle köra