Sv: Copyright på medlemmars bilder ?
Nej David det visade sig ohållbart att att fråga varje enskilds förälder varje gång för varje kort. Hur fungerar din inställning menar du? Skall alla medverkande på ett idrotts-musik eller annat evenemang tillfrågas, inklusive åskådare innan ett kort får publiceras? (Om ditt inlägg gällde barn så torde ett och annat slinka med i en panoramabild...)Är inte det att spetsa till det hela? Notera att det inte är något åsiktsförsvar för någondera uppfattning, din åsikt är väldigt demokratisk men kanske inte realistisk?, finner hela debatten både intressant, lärorik och tankeväckande.
Mvh Marita
Inte riktigt det jag menade även om det kanske verkar så. Om jag förstått rätt så får barnets målsman lämna in ett papper till tävlingsklubben om målsman
inte vill att bilder på barnet ska publiceras (på internet). De som inte gör detta ger, enligt styrelsens beslut, automatiskt tillåtelse till tävlingsklubben att publicera bilder på barnet.
Tävlingsklubben borde ha betydligt mer nytta av att samla in "tillåtelser" för att få publicera bilder, istället för så som görs idag att samla in "inte-tillåtelser".
Ett annat alternativ för tävlingsklubben är att alla målsmän får göra ett val mellan "tillåtelse" eller "inte tillåtelse" på ett papper som sedan signeras. Då kan tävlingsklubben även hålla reda på vilka som gjort valet eller ej. Ett liknande papper som detta har vi fått signera när våra barn börjat på dagis.
Klubben behöver inte fråga målsman för varje foto.
Hoppas att det blev lite tydligare vad jag menade.
/David