• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CITY FISKE i Norrköping ???.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Vinnaren av fiskeligan förra året vill komma.
Skitfiske på er.
Hasse:yes::wub:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool: Välkommna Namne.

Anmälda= HBK 47,2,848,20,981,662,1493,2889,9, tre platser kvar.
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool: Men Anders då- hur är det med fantasin??? man blir ju precis röd om kinderna.:swoon:
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Vi kommer också om det är plats kvar.
Leif o Kari Hbk 106
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Välkommna i fiskegänget Leif & Kari.

Anmälda= HBK 47,2.848,20,981,662,1493,2889,9,106,.. två platser kvar.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Välkommen ner du Lasse, någon liten tid får du väl över för lite fisketjatter med kompisarna?.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Hej Hasse P...låter ju bra det där med "egen" nyckel till toan, så kan du ordna det blir det kanon.

Ingen fara med avståndet...har inköpt en ny cykel med racerväxlar att peta in om det skulle behövas.

Är faktiskt mest bekymrad över hur vi ska lösa detta med grillar, jag tar med mig en med plats för en 20 korvar åt gången, säker på att någon annan också har med sig nån grill...så låt oss säga att vi borde klara att grilla bortåt 40 korvar samtidigt.

Det borde ju räcka till oss alla...förutom då vår vän Anders Hj som jag förstått är ett korvmonster av dess nåde.

Du kanske kan höra om korvmojjen kan flytta ner tillfälligt till våran fina ställplats den helgen ?

Tänkte att det är ju bättre om han kan tillbringa mer tid på vår "camp" så du o jag får snacka lite fiske allvar med grabben, istället för att han ska ränna som en vårgalen iller till korvmojjen stup i kvarta.


...bara en tanke !
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Det blir bra Pekka om du tar med dig din grill. Jag vet att Anders inte lämnar tomten i Västervik utan sin grill- så då har vi kapasitet för att grilla 20 st åt gången åtminstånde,sen kanske vi kan få låna ett litet hörn av Anders grill, medans han trycker in korv med både höger och vänster näve samtidigt?,och då hör vi inte om han protesterar i alla fall.

Det är nog inte möjligt att muta honom med att han kan få låna din cyckel i utbyte mot ett hörn på grillen?, för karln är ju allergisk mot kroppsansträngning.

Jag tar med ett par påsar grillkol för det kommer att gå åt. Det blir ju nattfiske efter gös och då sitter det ju fint med en bränd och en bira.

Prata allvar med Anders om fiske!!!,det är som att ha loppor i undertröjan man blir tokig till slut,men jag förstår dig och tanken var god.

Nyckeln till muggen är redan i hamn så att säga.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

mmmmmm...fattar din tanke om löss i undertröjan. Mest korv i skallen på Anders har jag förstått.

Nåväl, grillar är hemma o bärsen på kylning är fixad !


Vi syns ....:)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Hasse... låter kul med nattfiske på gös, det ställer jag gärna upp på...eller ska vi sitta ner o meta tro ? Kanske lättare att hålla iordning på både korv o den kalla om vi sitter ner ?

Sen var det ju det där med agnet då...strömming eller sill ? Räka eller reker ? Jag kan ta med både reker o sill till dig om du vill ha, men ska vi ha mask kan vi ju antingen "köpa färdigt" eller ska vi lorta ner fingrarna gemensamt ?




Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Nja säg så här Pekka.
Mask i all ära, men det kan bli en riktig fadäs fram på nattkröken om vi tar ur "fel burk" för jag brukar ha masken ( riktig grova bitar) i en plåtburk som är väldigt likt en Bullens pilsnerkorvburk i nattmörkret. Så jag tror att vi skiter i masken?.

Jag tror att vi kör med räka i stället, för då kan vi skölja ner dom själva med ett glas vitt om inte gösen vill ha dom.

Ett annat bete som jag tror mycket på är sega råttor eller ormar-det kan ju inte vara fel att prova i alla fall. Jag tycker att vi går en raid ibland våra fiskevänner och ser vad dom kan avara för godsaker i provfiskets intresse-vad tycker du? ostbågar, kanske jordnötter?

För övrigt så är kolpåsarna till grillen förankrade i hamn - sen får vi se om någon har ett par tre liter gammal avslagen sprit till att blöta ner kolen med för att sedan" TUTTA PÅ " hela skiten,för det går nog åt en stor glödbädd om det ska räcka hela natten lång.

Är det något annat som glömt bort,så får vi höras av.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Måste tyvärr backa ur då vi får selebert besök i Färgelanda den 8 maj.

Ha de gôtt ni som ska dit och "Skitfiske på er"
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool: Det var tråkigt Kingen-men det kommer flera tillfällen för att träffas.


Det finns plats för 3 st bilar till om några känner sig fiskesugna eller bara vill göra Norrköping. Det är inga krav på att delta i fisket om man inte vill. Det är roligt att bara umgås med varandra.

Amälda= 47,848,20,981,662,1493,121,2889,9,106..........
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Jag har varit i Norrköping i dag och gjort klart med Kenneth att vi kommer på fredag.
Vi snackade om vad det var för bete som gäller just nu för fisket.Kenneth förordade om att det gick bäst med Wobbler med starka färger som kan sticka ut i mängden med norsen som är uppe i stora stim.

En av fiskarna tog upp en öring medans jag var där på 2kg,och som bevisligen gillar norsen,för magen var sprängfylld med 5 st norsar när han rensade den.

Kenneth själv hade varit och fiskat där vi ska stå med bilarna igår under morgonen, och tagit två st gösar på ca 10 minuter sa han. Betet för gösen var tydligen skarpt gröna stora giggar som dom tog på.

Kenneth låvade att komma ner till oss under lördagen för att ge tipps och snacka fiske.

Totalt antal kilo landad fisk sedan starten i år= 1,328,03 kg tagen fisk.
April månad = 268,08 kg tagen fisk.

Så vi får väl hoppas att fiskelyckan står sig veckan ut?.

Jag och Marianne samt Andershj kommer att vara på plats fråc ca: 10,00 fre/förm Välkommna.:msn_thumbup:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool: Anmälda= 47,848,20,981,662,1493,121,2889,9,106,117... två platser kvar i regnet??
:msn_thumbup::msn_sun::msn_rainbow::msn_stormy::msn_umbrella::msn_thumbdown:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Man kanske skall packa om i draglådan och satsa på regnbåge istället!:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 
Toppen