• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CITY FISKE i Norrköping ???.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool:Hej Fiskekamrater.

Jag var inne i Norrköping i dag och kollade hur fisket gick. Jag och Kenneth Israelsson som är fiskevärd och som sköter om fisket i City-Fisket blev sittande i fiket och pratade om att kunna göra något gemensamt för Husbilsklubben.

Tanken är att vi tar helgen den 7/5 - 9/5 i anspråk för City-fiske med ca 10-15 bilar.

Kennet skall ta kontakt med kommunen om en bra plats att ställa upp Husbilarna på i city när fiskeplatsen.

Det är ingen utlyst träff- utan en förfrågan om intresse finns från er för att gå vidare för att fullfölja ett eventuellt arrangemang.

Dom som inte vill fiska kan ju göra Norrköping under dagen om dom vill. Kanske vi kan ta en pizza gemensamt på kvällen och en öl på någon Restaurang -det brukar ju alldrig sitta fel?.

Som sagt skriv gärna och tyck till om förslaget.

För mera info kolla här. www.cityfiskeinorrkoping.com
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Hej Hasse....låter väldigt intressant o trevligt så härmed vill Gingri stavby anmäla sitt intresse för den helgen.

Dock med tillägget att beräknad ankomst kan bli väldigt sent på kvällen... eller tidig natt.


...o vid cityfiske kanske klädsel enligt bifogad bilaga är mest lämplig ?
 

Bilagor

  • Fisk på ryggen.gif
    Fisk på ryggen.gif
    15,6 KB · Visningar: 881

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Skulle sitta fint med en liten Fisketräff.
De som brukar få något vad får de för fisk och vad fiskar man med? Fluga, Metspö, Kastspö?
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Tjena grabbar kul att ni visar intresse för att fiska MITT i stan. Ja du Pekka som du vet av erfarenhet spelar klädseln i det här sammanhanget ingen som helst större roll- men om du skulle vilja ha på dig din Hattkreation från dom stora fiskeslagen oss emellan-tänker närmast på den kampen vid Landsjön hos Ragge & Susanne,så ser jag med tillförsikt fram emot det återseendet av Hatten- samt Annette & dig .

Tjena Kingen.
Säg så här- dom som får något får i regel något av följande, Gullspångsöring-Havsöring- Gös.
Mört & Braxen är mera sällsynt som tur är.

Utrustningsmässigt som gäller spön, så går det alldeles utmärkt med kastspö om man vill.Eller om du vill så kan du kasta med flugspö.
Eftersom vattnet är strömt så är det inte lämpligt kanske med ett metspö med flöte- men jag kommer bla att använda ett kastflöte typ Bombarda med några av Antons Spoonare på.

Betesmässigt går det bra med vanliga spinnare och skeddrag, laxdrag, tublugor,laxflugor eller något annat som du tror på som fångar den stora laxen?.

Men tänk på detta grabbar-att inte slita ut kastarmen så vi inte kan ta nån öl på kvällen, det skulle vara värre än att inte lyckas att landa en enda firre, vilket vi troligtvis trots allt kommer att göra.

I och med att vi fiskar från en hög kajkant så går det åt en långskaftad fångsthåv,men det har Kenneth lovat att vi får låna några av honom,så där ser jag inga som helst problem.
För övrigt så finns det trappor ner till vattnet så man kommer åt bra med att landa fisken.

Tanken med det här fisket är att kunna komma igång med lite fiske efter att det har varit en lång vinter, för det tar kanske en tid till innan allt vatten är isfritt och grusvägarna är farbara till dom vanliga gölarna?.

Ps. Pekka ja-ja, det finns en liten hamnkran åt dina fiskar med,så nu slipper du att ställa frågan ofentligt.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Ja du Hasse...vad anbelangar klädval erfarenhetsmässigt för min del så spelar det ingen större roll vad jag har haft på mig. Lika illa "pinkat" hur som, men kavaj har jag aldrig provat o fiska med förut...så varför inte ?

Ang Hattkreationer så undras bara om det är den till höger eller vänster på fotot som efterfrågas ? Kanske bäst att ta med mig båda, för om det blåser kallt kan den till hö vara bra för örona.

Det där med kran blir nog inte o tänka på för min del, utan jag kommer garanterat ha fullt upp med o bistå Annette med hennes fångster. Hon är ju som bekant livsfarlig när hon fått ett spö i nävarna. Men låt du kran stå i närheten av henne, kan komma att behövas.

Sedan var det en bra sammanställning utav redskap o fiskemetoder med betesval du har gjort, tackar vi extra för !
 

Bilagor

  • hasses kepa 2.jpg
    hasses kepa 2.jpg
    58,4 KB · Visningar: 4
F

F.d. 410

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Förstår att "Fri klädsel" gäller vid fiske i Norrköping, tydligen helt utan begränsningar.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Nja Pekka,får jag ge dig ett litet råd vad det gäller huvudbonad så tycker jag att du skall ta den till vänster. Den högra kepan är för "Bonnig" och du ska ju faktiskt till en större stad, jag menar att det är ju inte som i Gingri-Stavby där man kan gå klädd lite som man vill.
Ta kavajen och pottan till vänster i bild, då kan du gå på disco på kvällen och vara en cool- man.

Anders- om du skulle dyka upp på fisket så tror jag att du kan skippa vadarna-det finns ingen s,k ståplats i vattnet pga djupet. Annars så gäller fritt klädval för dig med- men ta inte på dig något för Discot,jag tror att dom har en åldersgräns även uppåt i åldern???.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Mossning grabben
Vi kommer om vi får, Bengt-Uno och jag KEJO med respektive.
Hör av dig.
MVH KEJO
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:Jättekul att ni kan komma. Jag och Kenneth på Cityfiske håller på med Norrköpings kommun om ett bra ställe att stå på. Komunen tycks ha tänt till på iden och jag återkommer snarast med var vi skall stå med Husbilarna, det är många som skall säga sitt men alla är positiva.

Som det ser ut nu så kan vi vara max 15 bilar på platsen, men Kenneth och jag planerar redan en återträff tills i höst närmare bestämt till september månad.

Som sagt jag återkommer så snart jag har alla fiskar i skålen.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool: Norrköping.jpg


GPS: N 58° 35.691 E 16° 11.502   

Hej fiskekamrater,då var all glina på plats i skålen.
Efter diverse diskutioner med berörda parter, så blev då platsen bestämd för var vi skall stå med våra Husbilar när vi fiskar. Platsen blir vid gamla Tullhuset som är vid pilen ovan.

Det finns ingen el eller andra fasiliteter som wc, men å andra sidan kostar det inget för oss att stå där med bilarna. Den enda avgiften blir för fisket 150kr/dag per person. Vi kan högst bli 13 st bilar så dom 13 som anmäler först blir dom utvalda.

Anmälda: HBK: 47,2.848,20,981,662,1493,2889,

Kan man inte närvara så avboka snarast, så någon annan eventuellt kan ta platsen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Jag kommer! Vill gärna ha platsen närmast Stadshotellet.

Anders
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Kanske träffledaren kan gå ut med en rekommenderad längd på håvskaftet. Det är väl en bit ner eller är det "ner på mage och armarna utåt sträck" som gäller?

.....skrev han som redan har segervittring!
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

"rekommenderad längd på håvskaftet" :confused:

Vad ska man med håv till, kan man få fisk där.
Det var något nytt för mig att man kan få fisk på en HBK-träff :twitcy:

Skämt åsido, kanske dags att skaffa en längre håv.
Tror inte min håv på 1m räcker långt, jo förstås om man inte får fisk.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Nä int´blir det någon fisk. Jag tänkte väl mest på situationen när man sitter på kajkanten i solskenet och dinglar med bena så kan det ju inträffa att ölburken ramlar ner i kanalen och då gäller det att ha skaftlängd nog på håven så man kan fiska upp den igen.

Anders
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Hello alla
När jag bodde i Norrköping så var väl det området tillhåll för det lätta gardet,:D är det lungt där nu?:D
MVH KEJO
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

Ja du Kejo... hur det har varit på det området i det förflutna har jag absolut ingen aning om, men kan garantera dig att det "tunga" gardet är på plats den helgen. :D




Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: CITY FISKE i Norrköping ???.

:cool:

Vad det gäller en långskaftad håv för upptagning av fiskfångsten,så ska Kennet på Cityfisket tillhandahålla oss med en sådan. Sen finns det en trappa ner på kajkanten så det går att håva fisk med en vanlig fiskhåv. För dom riktigt stora fångsterna finns det en träkran på kajen som det går att ta till- som tur är.

Lungn- Kejo- lungn, affärsverksamheten vad det gäller det "lätta gardet" så har dom hängt med i utvecklingen vad det gäller "snabba förbindelser",och dom har numera daiting på nätet.

Grabbar vad är det för pessimism man ser " ingen fisk"??? ger ni upp redan innan reven har blivit blöt ens??.Jag säger som Pekka, det riktigt " TUNGA GARDET" is back in town so wath out.

Fast sen är det ju så att en del har ju så förtvivlat svårt att få på något matnyttigt på kroken -ingen nämd eller glömd.

Inkörningen på fredag blir från ca 12,00 för dom som kan,sen fyller vi på med bilarna varefter tiden går på eftermiddagen.Tiden disponeras fritt för alla med fiske eller shopping i stan för den som vill

Tanken är att vi tar lite kaffe, och pillar med masken så vi kommer igång ordentligt med fisket- sen får det bli som det blir under resten av tiden.Men det vore bra om någon hade en grill till att grilla lite korv på,så slipper vi att skubba till korvmojjen mellan fångsterna,fast dom har väl fullt upp med att mätta Andershj förstås?.

Skeppsforneringen finns alldeles brevid, om ni skall köpa någon utrustning till fisket- så dom kan vi besöka för att eventuellt kompletera utrustningen.

Föresten så har vi möjlighet att låna Cityfiskets toalett som vi kan få en egen nyckel till.Fast man får inte ha brådis dit, för det är ca 4-500 meter från där vi står.

Är det några andra oklarheter så skriv gärna och fråga.
 
Toppen