Sv: Campingägares snikenhet
Det här är väl en husbilsklubb och inte en ställplatsklubb? Det som främst förenar oss är att vi åker husbil.
Jag skiter fullständigt i om folk väljer att ta in på camping med sina husbilar eller om dom parkerar enklast möjligt någon annanstans. Om någon väljer att inte använda toaletten i sin bil lägger jag mig heller inte i.
Den här anticampingstämningen som ofta råder här i forumet riskerar att kväva dom som tycker annorlunda. Jag tror det finns många medlemmar som ofta tar in på camping. Ja, kanske t.o.m. bara tar in på campingar.
Vågar f*n göra ett inlägg där man hyllar SCR och tycker dom har bra prisvärda campingar. Visa bilaga 100758
Håller med Roger, den anticampingstämning som vi kan läsa, känna och uppleva här på Forumet är de facto inte helt överensstämmande med vad som händer där ute i verkligheten.
Det finns riktiga härförare här på forumet, som likt Korsriddaren ser som sitt kall att förgöra, i det här fallet campingbranschen och i synnerhet SCR.
Man kallar campingföretagarna/SCR för snikna, gangsters, maffia och jag vet inte vad. Uppmaning till bojkott dyker ofta upp, men hur har man egentigen lyckats i sitt korståg.
En camping som ofta dyker upp i hatkampanjen, det är Kneippbyn på Gotland, som tidigare hade Eva Werkelin som VD och som samtidigt styrelsemedlem i SCR. Här har jag sett synpunkter på produkten och på ledningen som knappast överensstämmer med uppfattningen från de tusentals gäster man har varje sommar.
För en barnfamilj, eller ett par som söker aktiviteter/resort tycker jag inte ens att det är dyrt. Från 275 kr i lågsäsong och från 325 kr i högsäsong för en fin husbilas plats med el på en 5 stjärnig camping.
Själva är vi varken barnfamilj eller söker en resort med massor av aktiviteter och har därför aldrig bott där, men för de som söker en sån semester. Perfekt!
De som uppmanar till bojkott borde följa upp sitt resultat och jag lovar att man kommer att bli besvikna, mycket besvikna. Husbilsturismen är på Kneippbyn, precis som resten av campingbranschen, det marknadssegment som har den starkaste tillväxten.
På SCR´s campingar ökar husbilarna varje dag, sedan 2010 har ökningen varit över 40% och man räknar med nya husbilsrekord den här säsongen och allt talar för det.
Ni som tycker så otroligt illa om campingar har min respekt, men prata inte skit om campingarna, om de som driver sina företag med ansvar för anställda och sina gäster.
Själva tar vi ibland en camping, ibland ställplats, men det som avgör valet är mysfaktorn, säkerhet, tillfället och framför allt vi vill känna oss välkomna och inte riskera folk som tittar snett eller till och med bli bortkörda.
Den berömda friheten är ju inte bara att skita i den egna toaletten, det är också friheten att välja var man stannar för natten.
Fint med husbil och massor av dem står på campingarna, acceptera det och det är deras val!