Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen
Ja nu är det förlite husbilar på campingplatsern i Sotenäs igen.
Men parkera på en camping i Örn vad fins det där absolut ingenting Johannesvik likaså.
De har ju som alla vet arenderat Gulskär med en dyngs kostnad 160 kr 60kr för mycke eftersom det inte fins en toa eller duch på platsen sorligt att kommunen gick med på detta.
Hoppas om det blir ändring efter valet 2014 kanske det kommer en politiker då som inte sitter i campingägarnas knä.
Detta drabbar ju affärsinnehavare på platsen utan tvivel.
Köpmännen i Kungshamn borde ju ta ett snack med kommunen och välkomna husbilsfolket. Husbilsfolket vill stå i centrum så Guleskär borde legat under kommunens regi men så har du Hunnebo 260kr lika dyrt som en camping den drivs av kommunen.
Sotenäs kommun är lika stora okrare som de snikna campingägarna i kommunen.
Jag är övertygad om att Sotenäs är en av de få kommuner som motarbetar husbilsturister med vilja.
========================================================
Vad göra.
Sänk priset på ställplatserna se till att ordna ställplatser på era campingar så kommer vi dit.
Ställ om tänk om 10 år hur ser det då ut husvagn kontra husbil kan det var så att det jämnas ut.
Enda sättet att komma tillrätta med överpriserna är att undvika sådana kommuner.
Jag är övertygad att det är rätt som en politiker svarade mig.
Det är synd om campingarna de har ju investerat så mycket så ni skall in på campingarna.
Vi har båtfolket så vi behöver inte er.
Jag ställde frågan till ett antal campingägare i Sotenäs om varför de inte konkurerar om Husbilarna.
Fick svaret nej vi måste hålla ihop kartellverksamhet kan man kalla det.
.
2179