• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

F

F.d. 25267

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Man köper väl inte husbil för att besöka campingar, eller:confused:

EXAKT. Låt campingarna klara sig själva. Det får alla andra företag göra. De kan ju inte förlora något de aldrig haft. Ska man ha fler kunder ska de lockas och inte tvingas. Många campingar är fulla under semestertider men är tydligen inte nöjda ändå - helt sjukt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Bohusläningen idag:

Visa bilaga 73231
Klicka för större text!

Dags att bojkotta campingarna i Sotenäs helt och hållet?

Varför bara dom. De flesta campingar arbetar på samma sluga vis. De bearbetar sina kommuner för att som de inbillar sig tvinga in husbilarna. Effekten blir den motsatta. Här skulle man kunna misstänka att de har både kommunen och lokaltidningen i sin ficka. Det perfekta upplägget. Fy f..n för sådant mygel
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Frågan är om det inte är reportern Richard Svedberg som fuskat då han bara orkat göra halva jobbet genom att bara lyssnat på den ena parten. :confused:

Han kanske är insyltad i campingen på nåt sätt. En reporter måste vara saklig och ta reda på fakta om det han skriver. Annars kommer misstanken om jäv direkt
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.241
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Det fanns bättre plats i Lysekil innan dom målade p-platser för vanliga fordon.
Nu ställer dom sig på varannan plats med mycket luft. Kanske bättre målat för husbil.
 

pekkatravel

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tanum
HBK-Nr
8454
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag har idag kontaktat aktuell reporter och imorgon kommer ett klarläggande i Bohusläningen. Reporten tillstod att det var fel med meningen" olagligt att parkera ..." Formulerigen med " husbilsfusk" var medvetet tillspetsat.
Lysekil, en annan nordbohusländsk kommun,är ett utmärkt exempel på en kommun med en positiv inställning till oss husbilsturister. Ca 40 ytterligare platser från midsommar i direkt anslutning till gamla hamnen,här finns från" full service" till parkeringsplats, kostnad 100-150 kr.
Imorgon har jag som RMF representant att deltaga i ett möte med ytterligare en entreprenör som kommer att erbjuda ett antal s.k. premiumställplatser i norra Hamnen, Skandiahamnen.
Med riktig information går det att sakta men säkert nå framgång med kommuner och privata entreprenörer vad gäller ställplatser.
Vi har i stort samma målsättning med ställplatsfrågan HBK och RMF.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Och vem är denna Korsström och vilka repressenterar han?
Vadå Riksförbundet Mobil Fritid, vilka är det, men på en punkt har han helt rätt,
turisterna söderifrån kommer inte att leta efter campingar?
Men om nu detta fenomen endast existerar i Sotenäs så finns det säkert massor av
alternativ på vår vackra västkust?
 
Senast redigerad av en moderator:
S

StorDansk

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Vi har i stort samma målsättning med ställplatsfrågan HBK och RMF.

För att unvika missförstånd Per-Erik skulle det varit klädsamt om du skrivit under
inlägget med ditt fulständiga namn, mest med hänsyn till att du ger sken av att föra
HBKs talan i aktuell fråga!
Undrar fortfarande vilka syften som finns inom Riksförbundet Mobil Fritid?

Bara ett enkelt påpekande.

Hälsning Finn Virkman
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag har idag kontaktat aktuell reporter och imorgon kommer ett klarläggande i Bohusläningen. Reporten tillstod att det var fel med meningen" olagligt att parkera ..." Formulerigen med " husbilsfusk" var medvetet tillspetsat.
Lysekil, en annan nordbohusländsk kommun,är ett utmärkt exempel på en kommun med en positiv inställning till oss husbilsturister. Ca 40 ytterligare platser från midsommar i direkt anslutning till gamla hamnen,här finns från" full service" till parkeringsplats, kostnad 100-150 kr.
Imorgon har jag som RMF representant att deltaga i ett möte med ytterligare en entreprenör som kommer att erbjuda ett antal s.k. premiumställplatser i norra Hamnen, Skandiahamnen.
Med riktig information går det att sakta men säkert nå framgång med kommuner och privata entreprenörer vad gäller ställplatser.
Vi har i stort samma målsättning med ställplatsfrågan HBK och RMF.

Använder du HBKs namn i dina kontakter, dvs anser du att du talarförHBK också. Är svaret ja så vill jag veta om det är förankrat i styrelsen. För mej är det självklart att en styrelse eller person som de utsett uttalar sej om det sker i klubbens namn...
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Märkligt att en representant för RMF gör uttalanden / utfästelser på HBK-forum.
Har inte RMF en egen hemsida med forum? Blev ”Pekka” medlem i HBK för att gå RMFs ärenden? Att han inte skriver under med sitt eget namn gör inte saken bättre! Är han måhända ”ulven i fårakläder”?

I Bohuslänningens artikel bekräftar Korsström det s.k. ”husbilsfusket” och ger därmed allmänheten en felaktig bild av husbilsturismen. Om man jämför på en global (europeisk) basis, så är husbilsturismens avarter i Sverige, en mycket ringa anledning för allmänheten, att se snett på. De flesta vet att husbilsturismen medför och bidrager till liv, rörelse och affärsverksamhet under en mycket kort men välbehövlig period, särskild här på Västkusten.
Korsström väljer dock att falla in i kören av missnöjda campingägare, med sitt ”husbilsfusk”. Sluta förolämpa mig Korsström och skriv gärna dina utfästelser på RMF’s egen hemsida fortsättningsvis!
Julian
 
Senast ändrad:

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.378
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Vilken vändning det blev nu då. :confused::confused::confused: Finns det någon prestige i frågan vem som talar med kommunen eller handlar det om vem som fixar mest ställplatser?? Om nu RMF också jobbar för o fixa ställplatser på vad sätt är det dåligt för oss HBK medlemmar förklara gärna det för mig.
Om två organisationer jobbar för samma sak så gynnar det väl saken och det innebär ändå inte att man måste sitta i knäet på varandra.
Men att se en annan organisationen som också jobbar för ställplatser som "Lede Fi nr 1" måste ju få campingägarna o reportern Svedberg i Sotenäs o le i mjugg.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag har idag kontaktat aktuell reporter och imorgon kommer ett klarläggande i Bohusläningen.


Märkligt agerande... mot bakgrund av att vår ordförande berättade för oss i inlägg 49 att han i egenskap av ordförande skulle stå för klarläggandet och genmälet till artikeln. Det ger större tyngd då en förenings ordförande med närmare 10 000 medlemmar står för sådana mediakontakter än enskilda medlemmar.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Märkligt agerande... mot bakgrund av att vår ordförande berättade för oss i inlägg 49 att han i egenskap av ordförande skulle stå för klarläggandet och genmälet till artikeln. Det ger större tyngd då en förenings ordförande med närmare 10 000 medlemmar står för sådana mediakontakter än enskilda medlemmar.

Ja nu uttalde väl inte Per-Erik Korström sig i tidningen i egenskap av medlem i HBK, utan som vice ordförande i RMF.

Formellt kan jag inte se något fel i det och om vi pratar "tyngd" väger väl rimligen ett uttalande från RMF tyngre än om det bara kommer från HBK, eller.... ?

RMF består av 13 föreningar och i just ställplatsfrågorna ingår ju även HBK.

Nej, att kasta skit på "kollegor", som arbetar mot samma mål som oss själva hjälper nog inte oss.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Ja nu uttalde väl inte Per-Erik Korström sig i tidningen i egenskap av medlem i HBK, utan som vice ordförande i RMF.

Formellt kan jag inte se något fel i det och om vi pratar "tyngd" väger väl rimligen ett uttalande från RMF tyngre än om det bara kommer från HBK, eller.... ?

RMF består av 13 föreningar och i just ställplatsfrågorna ingår ju även HBK.

Nej, att kasta skit på "kollegor", som arbetar mot samma mål som oss själva hjälper nog inte oss.

Jo, du har naturligtvis rätt i att 13 föreningar är starkare än en och borde ge större tyngd. Nu var det ju inte det jag reagerade på då jag uttryckte att jag tyckte det var märkligt (vilket inte är att kasta skit på kollegor). Ber dig hövligen att läsa mitt inlägg igen och försöka förstå vad det var som jag tyckte var märkligt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Som vice ordførande i RMF kan han utale seg på vegne av mellom annat SCR, men ikke HBK! HBK er ikke medlem i RMF det er SCR, men vi sammarbeider i stellplatsfrågor.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Som vice ordførande i RMF kan han utale seg på vegne av mellom annat SCR, men ikke HBK! HBK er ikke medlem i RMF det er SCR, men vi sammarbeider i stellplatsfrågor.

Knut, nu tror jag att det blev lite snurrigt.

SCR är inte medlem i RMF, se: Medlemsklubbar | mobilfritid.se

Att man samarbetar med SCR, precis som med HBK, i vissa frågor är en helt annan sak.

NB! Korström har inte någonstans nämnt HBK, utan konsekvent uttalat sig som representant för RMF.
 
Senast ändrad:
Toppen