Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har testat box på mina bilar och har inte märkt någon skillnad i gången annat än mer kraft vid körning. Högre förbrukning har alltid följt med på köpet.
Lite beroende på hur du brukar köra borde du kunna märka skillnad på kraften nu när boxen är borta. Är man gasglad märks det mer och kör man väldigt lugnt så märks ju uppenbarligen ingen direkt skillnad då den extra effekten inte har använts.
Jag chansade och fick en tvåa. Ombesiktning...Upptäckte efter köp att vår 2012 2.3 liters Fiat/Pössl var utrustad med KCR-box.
Nu väntar snart första besiktningen. Kan man besikta med eller måste den monteras bort?
Om så hur gör man. Har hittat en kontaktgrej som kom med bilen. Ersätts boxen med den?
Visa bilaga 190619
Instämmer. Köpte BSR trim till vår 150hk Fiat som flyttar en 4500Kg Dethleffs Esprite, nu har jag 184hk och vridet ökade från 320 till 450Nm. DET är skillnad och det märks när man kör. Mer lättkörd, man behöver inte växla så ofta och den den har betydligt bättre vridmoment på låga varv, och den gick igenom besiktningen i måndags utan upptäckt.Enklare än BSR's system kan det väl inte bli? Man kopplar in PPC3-enheten i ODB-uttaget & byter program i ECU-enheten, tar max 2 minuter. Fördelen med detta system är att det tar hänsyn till ALLA parametrar bl.a växellåda, avgastemperaturer, turbotryck, bränsletryck, avgasutsläpp mm. för att inte överbelasta drivlinan. Man behöver inte byta program vid besiktning eftersom programändringen inte kan upptäckas vid den kontroll som besiktningsmannen gör. Vid byte av bil tar man med sig instrumentet & använder på nästa bil. Jag hade detta på min Volvo V60 & var väldigt nöjd. Det blev ett rejält klös i bilen om jag ville & om jag försökte mig på ECO-körning så sjönk bränsleförbrukningen mellan 10 & 12%. Mest imponera ble jag av det ökade vridmomentet.
Motoroptimering till Fiat Nuovo Ducato 2.3 130Hp MultiJet Euro6, Steg 1
Motoroptimering till Fiat Nuovo Ducato 2.3 130Hp MultiJet Euro6, Steg 1. Med vår motoroptimering får du 182Hp / 426Nm. Optimera bilen helt själv med vår PPC-enhet. Motorkod F1AE0481N, F1AE3481Dsv.bsr.se