• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

F

F.d. 12156

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Man vet aldrig......:(.naughty boy:aja::D
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Ja du greven hoppas vi träffas någon gång :wideeyed:
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.663
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Janis Jopplin ja. Av någon anledning för hennes musik in mig på tankar om hur det låter här på Husbilsklubbeb när Fiat-belackarna riktigt kommit i sitt esse. " Oh Lord let me have a Mercedes Benz......"
Eller ?

// Göte J
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Och jag är lycklig, för jag har en......
11.gif

Calle
 

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2024
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Och nu till Norge.... :D

NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Okej det finnes några till.... Men, denna låten tycker jag om.


Låter lite som Mårten Harket (tror han stavar det så) i gruppen AHA som jag tyckte mycket om på 80-talet och ja låten var bra då den väckte gammla minnen;) Tack för länken, nu kan jag höra vidare på Norges Melodifestival oxå :wub:
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Hur i hela friden kan nån bry sig med nåt så fullkomligt ointressant som Melidifestivalen ????????????????????????????????????????????????????
:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p
Ove.G
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Men Ove G? Alla kan ju inte vara musikaliska. Gläd dig åt din "gåva" och var lite tolerant och generös!

Fenomenet som sådant är ju intressant i alla fall!

:D:D:D

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Med risk för att göra någon upprörd så vill jag helt opåkallat berätta att jag har tittat på varenda (!) svensk och europeisk melodifestival (inkl de senaste årens delfinaler) sedan 1972. Därtill de flesta förpresentationer av de deltagande ländernas bidrag sedan samma år. Kul som attan att följa utvecklingen och de "stilförändringar" som skett över tiden.

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Ja du greven hoppas vi träffas någon gång :wideeyed:
Alla möten kan vara oerhört intressanta , konstaterade det efter att ha talat med Jappe igår .Man målar upp en bild av en person som inte stämmer ett dugg när man träffar vederbörande . Jappe har jag bara skojat med här , men talades vid med honom igår kväll , kan bara konstatera han låter inte som han skriver och troligtvis ser han heller inte ut som bilden jag målat upp .Så troligtvis kan du och jag få ett intressant möte .....;) Väl mött
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Med risk för att göra någon upprörd så vill jag helt opåkallat berätta att jag har tittat på varenda (!) svensk och europeisk melodifestival (inkl de senaste årens delfinaler) sedan 1972. Därtill de flesta förpresentationer av de deltagande ländernas bidrag sedan samma år. Kul som attan att följa utvecklingen och de "stilförändringar" som skett över tiden.

//Roger

Nej Roger, varför skulle någon bli upprörd. Du klandrar ju inte på någon som inte ser på melodifestivalen.
Hoppas då att du har DVD'n Melodifestivalen 50 år, om inte, skaffa den. Där finns det helt otroliga portpuriet från sista festivalen med levande musik från Göteborg. Hoppas du kommer ihåg det.
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Det finns ingen anledning att "hacka" på andra bara för att de har en annan uppfattning än jag har. Var och en blir salig på sin tro.

Självklart kommer jag ihåg Göteborg.

Ett otyg med "Sing Back" (karaoke) som det numera är och till och med "Playback" som det har varit några gånger.
Däremot har jag inte DVD'n, men måste skaffa den.

//Roger
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Suck!! Jag klagade på programledaren, och blev på kuppen en snobb
:msn_embarrassed:Lena

Nä hon var rätt jobbig man kan ju undra om hon hade tagit något konstigt piller så hon blev lite extra pigg , man behöver ju inte lägga in skämt eller trams i varje mening .
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

I år var första gången jag kan minnas som jag inte såg melodifestivalen. Har annars följt den VARJE ÅR!
Nåja, i början på 60-talet såg jag den inte. Vi hade inte TV då. Gick till grannen nån gång och tittade på TV.
Min äldste grabb (28) kan nästan samtliga vinnande bidrag sedan starten. Han är som Björn Kjellman!
Kommer dock att se svenska finalen och så den stora europeiska.
Få se nu vad Greven har att säga om mig och min familj.:twitcy:
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Jag kan bara säga att den som vill se skiten givetvis får göra så:D
Att jag tycker att sådana program kränker folks förstånd :D
Och att den europeiska bara består av sån musik som jag själv kallar ont i magen musik:D
att jämföra musik från t ex turkiet med vår nordiska är som att jämföra volvo med amerikanska bilar ....................sedan dessa länder fick vara med så kan vi lägga ner vårat bidrag , vi klarar ju knappt längre att kvalificera oss:D

det är säkert bra att kunna alla vinnande bidrag ..................jag kan inte ;)
Se inte detta som ett påhopp du ville ju själv ha ett svar:D
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Jo hellre Volvo än Amerikanska bilar ;) och skall man prata om hojar så vet jag inte hur många HD det stod i dikena när vi åkte hem från Swedish bike meet ...
Men ljudet från en åtta är väl iofs rätt gött ....
 
Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

Vidga dina vyer. Köp en HD och se flera horisonter... :)
Calle
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

För min del gillar jag verkligen Melodifestival men tycker första programmet och hela upplägget med en massa deltävlingar gör det mindre intressant.
Orkar inte vara sittande sååå många helger.
Bättre förr med en enda tävlingskväll!
Kvalitén har inte blivit bättre på låtarna tvärtom.
Tycker
Marina
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Ang Melodifestivalen ... Slinter folk på knapparna ?

:twitcy::wideeyed:Greven nu är du där igen,synd lyssnar du bara på klassisk musik ,faktum är ju att mycket pop och annan musik kommer ju ur den klassiska musiken ,du är väl inte tondöv ,tills vi ses en gång så ha de
 
Toppen