Sv: Ambulansen!
Förberedande elarbeten med mycket funderingar fram o tillbaka.
Gäller att hålla ordning på kabelfärg och kabelarea till olika förbrukare samt få vettiga grupper för säkringarna. Och sen är ju frågan hur mkt möjliga och omöjliga framtidscenarior jag skall ta hänsyn till?
Håller just nu på att skapa en kabelhärva som skall gå från elcentralen bakom förarstol och upp till garderobens översida, vissa kablar skall sen gå vidare ovan bakdärrar ner till tex ebenspächern bakom höger hjulhus samt pentrypump o lite eluttag i det högra stuvfacket. Kan vara bra när man sitter under markisen.
Som tur var kommer jag kunna dra kablar i skåpen till tex belysning så jag slipper ta ställning till detta nu. tror det blir enklare när det finns en inredning och relatera till. Här kan även framtida behov, som jag inte känner till nu, dras.
Men jag kommer lägga in några extra kablar i den stora kabelhärvan i all fall.
De gamla kablar jag jag plockat ur ambulansen tidigare samlade i en plastback. Tyckte det var mycket då men frågan om det inte kommer montera i úngeför lika mycket nya.
Bra och ha dessa kablar med många olika färgkombinationer men de flesta är lite korta för de dragningar jag håller på med nu.