F
F.d. 25200
Guest
Någon som vet om det finns försäljare för Alugastankflaska i norra Tyskland eller Danmark och vad är priset?
Stig
Stig
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vi var där idag och försökte handla flaska med tillbehör. Åkte igen eftersom vi behandlades som luft! Aldrig mer detta ställe
Var i Hamburg för en timme sedan.
Besökte GAS Meier GMBH, Pappelallee
Nämnda pris här på 310 Euro stod de frågade till. De sa att de haft gammalt i lager.
Jag köpte en ALUGAS Tankfl-set "Europa" (1x11kg Fl.) GFF230 475 Euro
De prutade inte en Euro
Flaska, Slang ,Hållare till flaskan och till påfyllningen. och adapter Kit för Europa.
Någon påstod för mig att Alugasflaskor bara fungerar i Europa med LPG gas och inte med den fordonsgas som säljs i Sverige. Vad gäller?Vi har haft bara Alugas och LPG nu fyra år utan någon filter. Två med Alde och nu två med Truma. Och tankat lite överallt i Europa och Sverige.
Med Alde-bilen låg vi ute 9 månader per år och denna Truma c:a 8 mån. så värmarna har gått nog mer än genomsnittet.
Aldrig något som helst problem.
hälsning
jyrki
LPG i Sverige heter motorgass. Fordonsgass er CNG eller i klartekst komprimert metan med et trykk på 200 kg. LPG er flytende ved et trykk på under 10 kg ved normale temperaturer.Någon påstod för mig att Alugasflaskor bara fungerar i Europa med LPG gas och inte med den fordonsgas som säljs i Sverige. Vad gäller?
LPG i Sverige heter motorgass. Fordonsgass er CNG eller i klartekst komprimert metan med et trykk på 200 kg. LPG er flytende ved et trykk på under 10 kg ved normale temperaturer.
Noen få har forsøkt med egenproduserte overganger å fylle fordnsgas på gasol utstyr, de kommer i avisen selv om de overlever. Faktisk litt mindre farlig å gjøre dette med en aluflaske enn med en stålflaske - smellet kommer ved mye lavere trykk