F
F.d. 25200
Guest
Någon som vet om det finns försäljare för Alugastankflaska i norra Tyskland eller Danmark och vad är priset?
Stig
Stig
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det här var inte helt lätt.
Säljer exempelvis Statoil Motorgas eller Fordonsgas(CNG)?
Stämmer inte jag har tankat själv motorgas (Piteå & Stockholm)Hej!
I Sverige så vid jag vet kan du inte tanka LPG på bensinmack men i Europa kan du tanka själv LPG gas lika lätt som bensin...i Sverige kan du inte tanka själv..personalen hjälper till med det...jag brukar tanka LPG hos Gasolfyllarna i Norköping.
Bara en fråga Ralph angående "utanpåliggande" placering av LPG påfyllning. Går det bra om tankningen sker på själva köksdelens vägg innanför sidodörren? Jag har gasolflaskan under vasken! Skulle behöva 2 meters påfyllningsslang (högtryck) för att komma ut på plåtdelen bakom skjutdörren(?) En sådan installation skulle kosta skjortan om ens möjligt med så pass lång högtrycksslang!
Naturligtvis ska man inte släpa in en påfyllningsslang in i bilen. Men har man påfyllningen direkt på flaskan och flaskan placerad i gasolutrymmet med lucka så har det väl ingen betydelse om man kopplar på direkt på flaskan eller ett uttag några dm därifrån. Det som kommer ut vid borttagning av påfyllningsslangen försvinner ut i luften på samma sätt, oberoende vilket påfyllningsställen man har.
JOE