• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övervintring i Spanien

F

F.d. 12360

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej Jyrkla

Nu har du blivit kriminell. Det ar absolut forbjudet for grabbarna pa distrubitionsbilarna att salja direkt till kund.

Du har ifs gjort en god garning genom att dryga ut hans taskiga lon :)

/Hans
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej,
Det gör dem ju hela tiden! Det kommer gummor och gubbar och köper/byter sina gasflaskor! Betalar och går därifrån.

Det enda jag inte trodde skulle gå, var att köpa flaskan. Men det gick bra, jag fick en officiell kvitto, men flaska och innehåll specifierat, på firmans papper, säljaren hade firmans uniform och bil....., känner mig inte speciell kriminell, speciellt när han förklarade att undantaget från formalitetena var försäljning till husbil.
Jag har tidigare köpt både flaska och gas till lägenheten i Spanien, då ville samma bil (men ej samma kille) ha ett papper på godkänd installation hemma, det måste de ha och fick.

Glada hälsningar...Jyrkla
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Söker ni fricamping i spanien så har jag en hel del platser så åk innom LaManga där jag finns så kan jag lämmna en del platser hör av er på sms hälsar Göran
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Övervintring i Spanien

Äcklig tråd den här!
Man sitter här och dreglar och tittar på termometern som dykt under nollan.:wideeyed:

Hur fungerar debiteringen på campingarna nere i Spanien? Det är ju bra rabatter om man ligger längre tid men gäller rabatten då hela tiden eller betalar man fullt från början?
/Nisse
 
F

F.d. 1660

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Vi sålde vår Frankia precis och har köpt en ombyggd buss ( 12 m lång och 3,50 hög ) som vi tänkte köra med ner till Spanien i juni nästa år. Min fråga till er veteraner är om jag får problem på campingarna på grund av storleken ? Eller om det finns andra saker jag skall tänka på när vi kör ?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Övervintring i Spanien

Tyvärr får du problem på campingplatserna, det är inte många som tar emot så stora husbilar/husbussar.
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej alla !¨Vi drar ur tältpinnarna och lättar (ungarna flyttat ut , sålt kåken osv)
Vi tänker åka i mitten av november för att övervintra i Spanien.
Vi är mycket tacksamma för tipps och varningar vad man ska se upp men eller vad man inte ska gå miste om att uppleva.
Vi har tänkt att vistas nere vid sydkusten , kanske vi träffar några HBK: are:D
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej igen,
Lite korkat blev det..(massa tipps mm finns ju redan publicerat)
Vi läser alla synpunkter och tar till oss , men det kanske finns flera iaktagelser eller råd ?
Man känner sig dock lite osäker när man aldrig varit i ett "nytt" land tidigare.
Denna klubben är otroligt bra att vara med i när man hela tiden ger kan ge varandra råd mm.:spinny:
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej palle50!

Kontakta gärna oss när du närmar solkusten! Vi finns nu runt Fuengirola, stannar kanske veckoändan vid Cabopino mellan Marbella och Fuengirola, äker ner till Conil de la Frontera (nära Gadiz) sedan. Spansk telefonnummer 963494959 eller via forumet, försöker kolla sidan varje dag!
Just nu är det soligt och fint, c:a 23 och det har de lovat vidare med.

Hälsning jyrki & Anita 274
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Övervintring i Spanien

Hej alla Spanienfarare och andra!
Vi befinner oss på en camping vid Conil, strax söder om Cadiz just nu.
Senaste dagarna har det varit härligt väder och solbrännan börjar komma.
Undrar om det blir någon HBK-träff här nere??
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Övervintring i Spanien

Här kommer en hälsning från Cabopino mellan Fuengirola och Marbella. Här står ca 10 svenska ekipage. Vädret är soligt och skönt, men ganska svalt (14-17°) när solen gått ner. Campingen är trevlig och atmosfären här är vänlig bland gästerna. Vi räknar med att stanna här till nyår.

Inger och Ingemar, är det svalare efter Atlantkusten vid Cadiz, vi har tänkt besöka den kusten innan vi vänder hemåt.
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej Jyrkla och alla ni andra !
Vi befinner oss nu i Torre Del Mar och har en trevlig vistelse.
Vi kallade oss tidigare för "Palle50" men har ändrat det nu.
Om ni fortfarande är kvar så kanske vi kommer och hälsar på!
mvh U/A:spinny:
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej Jyrkla
Här en hälsning från Ubbe & Anne-Grethe i Torre de Mar. Vi ligger på en camping som heter Laguna camping. Fri internet på platsen, härligt att ha kontakt med sina vänner och familj.
Har ni varit på Camping Fuengirola,vi har hört att det är svårt att få plats.
Vet ni om da finns trådlös internet på campingen?
När ni fricampar hur gör ni med toilett och slaskvatten?
Ha det så bra i värmen:spinny:

Anne-Grethe & Ubbe
 
F

F.d. 750

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Ubbe o Anne-Grethe!
Förlåt att jag bryter in!
Vi stod där i mars i år. Fanns då inget trådlöst internet. Enligt vad som sades då var det alltid fullbokat kring årsskiftet. Bäst att kolla i förväg!
Bo 914
 
F

F.d. 9153

Guest
Sv: Övervintring i Spanien

Hej Bojkar
tack för hjälpen, jag hörde också här på campingen från andra som sade att da var mange engelska byggare som ligger där fast,men jag vet inte.Vi tar en tur ned på torsdag och titta på området. Vi har en väldig fin plats här på Laguna trevligt folk som är här.
Anne-Grethe :spinny:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Övervintring i Spanien

Det är ett bevis på att din bil är försäkrad och som ditt försäkringsbolag utfärdar.

Många påstår att man inte behöver ha med det på resor inom EU. Men tyvärr är det inte alla poliser i utlandet som har det klart för sig, så för att undvika obehag, ha det med er.
 
Toppen