• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är världen på väg att haverera?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
År efter år har jag troget följt Rickard Olssons TV-program "Vem vet mest", det enda svenska TV-programmet värt att "följa".

Ikväll när jag bänkade mig framför rutan så fylldes den av fotbollare! Giv mig styrka! Är inget heligt idag?

Jappe
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Är världen på väg att haverera?

Har noterat samma fenomen. Sport har alltid företräde. De kan överträda sin sändningstid, få andra program raderade osv. Ju fler som jagar bollen, ju bättre är det. Alla skriker. Inte av glädje, utan avgrundsvrål. Suportarna skall slå in skallen på varandra antigen före eller efter matchen, helst både och enl. mig. Men var sitter det beundransvärda i att jaga bollar? Unga friska män sparkar sönder sina knän och är mer eller mindre handikappade efter de trettio. Och alla hurrar. Något har redan havererat...
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Är världen på väg att haverera?

Troligtvis när det gäller den glädje som Karusellen gav mig som barn med familjen och sedan när TV:n kom fick vi njuta av Hylands hörna. Idag kommer vi inte närmare sådana program än med Rickard o Lasse samt Så ska det låta.!
Javisst är jag gammalmodig men visst var det bättre förr, ju förr desto bättre :twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är världen på väg att haverera?

Va sa' morfar?

Morfar sade: "De där som springer runt på en plan och sparkar på en boll och har skoj är det väl inget fel på. Men de som sitter och tittar på och betalar pengar för att se andra som spelar fotboll och har skoj, dom måste det vara något fel på!"

Men det var då det, för länge sedan och det var morfar!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är världen på väg att haverera?

Jag har inte något emot de flesta sporter bara man slapp de korkade sportjournalisterna som inte ens kan uttala namn på utländska lag, än mindre på idrottsmän.
Språkutbildning verkar inte vara på schemat på sportjournalisthögskolan?

En annan sak är att de skriker så förbannat att man fått tinnitus!
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Är världen på väg att haverera?

Jag tittar ibland på Rickard Olssons TV-program "Vem vet mest", visst är det intressant men samtidigt lite deprimerande när man upptäcker att vetandet är så mycket större än det egna. Värst är det när man vet, men inte kommer på lika snabbt som dom i rutan. Då upplever man att mycket av informationen man hittills har tillägnat sig i livet, svårligen låter sig återupplevas i den numera dimmiga grå massan. Den på tok för liten hårddisken är överfull, långsam och har dålig kontakt i sökfunktionen.
Fotboll har jag också svårt för på senare tid! Korruption, förfulande våldsamma ojustheter och korstecknen till högre makter för att berättiga sig till de abnorma fantasilöner, har gjort att jag även där snabbt blir uttråkat. Då brukar jag stänga av eller som senast, sätta på en film av Stefan Jarl, "Godheten". Filmen är redan tre år gammal men aktuellare än någonsin. Tommy Berggrens träffande anekdoter är ett genialiskt målande tilltugg till filmens allvarsamma innehåll. Du har väl sett den, Jappe?
Jag säger som Meja: "It's all about the money!"
Apropå "Är världen på väg att haverera?"
Julian
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är världen på väg att haverera?

Den filmen har jag inte sett men ska försöka hitta den någonstans. Jag gillar inte långfilmer längre. De tar för lång tid!

Jappe
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Är världen på väg att haverera?

Du kommer att tycka att den för kort, du kommer att tycka den är jävligt bra! Jag vågar t.o.m. påstå att den är i "din anda"! Ser den!
"Godheten" av Stefan Jarl
Julian
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Är världen på väg att haverera?

Godheten är sevärd alla gånger, och Tommy är bra, man skulle tro en halvkommunist, men egentligen bara en genuin Göteborgare.

Läste igen om dessa vägpirater, ang. om världen är på väg att haverera.
Härjar som bäst vid E6 och västsverige. Polisen tycks vara handfallen och de får inte ens ge korrekta person profiler, det skulle kunna uppfattas som diskriminerande eller att peka ut en folkgrupp. Man tar sig för pannan för dessa fegisar. De pratar om utländsregistrerade fordon och tre män. Vill sälja guld eller byta mot något. Fast det är ju ingen riktigt guld utan fejk. Agerar hotfullt om man inte är medgörlig.

Varför inte säga att de mörkhåriga till visshet grännsande sannoglighet är Zigenare från Bulgarien eller från Romanien. Då skulle folk vara på sin vakt. Är beredd att slå vad om stora belopp om att det är inga ljushåriga nordbo som är i farten...

Ovan är inte rasistiskt eller utpekande av en folkgrupp. Det är en varning för alla som åker med husbil för att kunna undvika dessa typer som föredrar äldre personer som offer. Stanna inte. Är de på macken, eller var du än ser dem, ring 112 och berätta för polisen vad du ser, registernr, osv. Så tar de hand om dem om de har en bil i närheten...
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Är världen på väg att haverera?

Har noterat samma fenomen. Sport har alltid företräde. De kan överträda sin sändningstid, få andra program raderade osv. Ju fler som jagar bollen, ju bättre är det. Alla skriker. Inte av glädje, utan avgrundsvrål. Suportarna skall slå in skallen på varandra antigen före eller efter matchen, helst både och enl. mig. Men var sitter det beundransvärda i att jaga bollar? Unga friska män sparkar sönder sina knän och är mer eller mindre handikappade efter de trettio. Och alla hurrar. Något har redan havererat...

Det är tur att vi alla gillar olika saker och har olika intressen utan att ondgöra sig över andras intressen, sedan om man inte gillar det som visas går det väl att sappa över till annan kanal eller i annat fall göra som "bigspender" läsa lite sociologi eller annat "mys"
Ha det bra i vårsolen
Hasse L
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Är världen på väg att haverera?

Har väldigt svårt för Rickard Olsson. Mest för att han alltid ska glänsa med extrainformation som han precis fått in i hörsnäckan.

Vi får aldrig glömma att han har ett av dom sämsta resultaten någonsin när han medverkade i programmet PÅ SPÅRET.

Jaja, Kjell Bergkvist hade sämre men han är iallafall rakryggad.

För att återgå till varför dom flyttade på programmet, det var enbart för att visa hela svenska folket vilken klubb som är bäst i huvudstan på att lira fotboll. Tidigare slog dom ÄVEN Djurgården.:)

Är världen på väg att haverera?
Inte tycker jag att den går åt rätt håll iallafall när vi inte längre får skicka ut dom rätta signalementen på hur gärningsmännen ser ut.

Nu räknas det inte heller som gruppvåldtäkt om hela församlingen står i kö och väntar på sin tur innan dom förgriper sig på kvinnan en å en. Skulle man åka fast säger man att man är ett barn då törs inte myndigheterna testa hur gamla dom är med rädsla för att bli kallade rasister.

Polisen i Sverige törs inte utföra id-kontroller i tunnelbanan, då blir dom kallade rasister.

Jooo, Jappe jag tycker nog Sverige havererar rejält just nu, även om Bajen är bäst för tillfället.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Är världen på väg att haverera?

Det är ju inte sporten i sig som irriterar, det är när sporten tränger ut ordinarie program. Varför har sporten företräde framför nyhetsprogram mm?
Förut fanns TV4 sport, inte ens då kunde man låta bli att tränga undan ordinarie program, man kunde ju naturligtvis inte rucka på den sport som var annonserat på den kanalen.
 

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Är världen på väg att haverera?

JA....den håller på att haverera:mad:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Är världen på väg att haverera?

Det är ju inte sporten i sig som irriterar, det är när sporten tränger ut ordinarie program. Varför har sporten företräde framför nyhetsprogram mm?
Förut fanns TV4 sport, inte ens då kunde man låta bli att tränga undan ordinarie program, man kunde ju naturligtvis inte rucka på den sport som var annonserat på den kanalen.

Hur kul är det att sitta 2-3 tim och titta på typ hockey och matchen går till sudden, Ska man bryta matchen i det läget och påannosera efterkommande program?

Då kommer Sverige att haverera för alla sportnissar :D

/Pelle
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Är världen på väg att haverera?

Man får inte glömma att "sport" är liksom opium för folket. Då har de något att avreagera och gapa över, något de begriper. Hur skulle det se ut om de funderade vad makthavarna inte gör? Det skulle bli livat värre. Bättre då att sända lite sport och ge föreningar skattelättnader så de sparkar på bollen istället på oss andra, resonerar makten, tror jag..
Jag blev en gång bjuden på en derby match i Milano. Inte vet jag vem som spelade eller vem som vann. Jag var helt chockad av publiken som betedde sig som djur. De var inte berusade utan i någon typ av kollektiv galenskap som var liksom accepterat på en fotbollsarena. Tänk att någon slängde sin sko mot spelare! Vissa var violetta i ansiktet av upphetsning, jag var nog likblek. Minst 100 decibel hela tiden.. Det kanske är just det som är grejjen, att få släppa alla hämningar och vråla ut alla outredda känslorna? Fan vet, men något har havererat...
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Är världen på väg att haverera?

Hur kul är det att sitta 2-3 tim och titta på typ hockey...

Ja, det undrar jag också. Helt obegripligt. (Kunde inte låta bli, du bjöd ju faktiskt på den ;) .)


...Ska man bryta matchen i det läget och påannosera efterkommande program?...

Vänd på det och tänk dig in i scenariot att programmet före din hockeymach drar ut på tiden. Är det OK att vänta med sportsändningen och börja när en kvart av din match redan har gått?
 
Toppen