• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är detta en bra eller dålig inverter

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Jag köpte faktiskt den här Kolla länken:


Men av någon anledning så funkar den inte på mitt batteri, LiFePO4 batteri 12.8V/100Ah - Sunlux® Powerbox WarmUp den vill inte ens starta. Jag pratade med Sunlux eftersom jag har ett Sunlux litiumbatteri då säger de att den har alldeles för hög uppstartsström och är av en äldre modell så att överbelastningsskydd slår till och den vill inte starta eller någonting. Alla recensioner där på Kjell är ju bra annars jag tycker det är konstigt
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Har man inte några elkunskaper kan det bli fel.

Man bör inte heller lita på vad kablarna har för färger.
Man får mäta sig fram för att ta reda på hur 230V anläggningen är dragen i bilen.
Har man inte kunskaper för att göra den mätningen bör man inte göra någon installation.
Det kan ha varit många händiga ägare som har skruvat med elen i bilen.

Det är lika viktigt att man vet hur man ska mäta när allt är klart.
I det momentet har det slarvats. Olyckor med dödlig ( barn) utgång har skett vid felaktig säkerhetskontroll, mätning.
Tack det är bra att du sätter fingret på detta. I mitt fall så min gamla 1500w inverter gick sönder efter 5år så jag behöver inte dra några kablar alls det var bara att skruva fast svart och röd batteri kabel. Upptäcker att jag inte får ut samma effekt som mim gamla inverter på något sätt så får jag väl ta den till husvagnsverkstad
 
Toppen