• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det jag eller världen som är galen?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Glöm inte att det är en jävligt grym navigator! med Navigon eller Tom Tom app

Navigon har extrapris emellanåt!

Jag köpte min för mindre än halva priset. iGo Primo är också mycket bra men saknar fartkameror än så länge.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

I förmiddags for jag iväg till Torp köpcentrum utanför Uddevalla och där lämnade jag tillbaka iPhonen till en ganska häpen försäljare. För att kunna jämföra en dyr iPhone med en billig androidlur så köpte jag istället en Samsung Gio till en mycket rimlig kostnad.

mobknodd.jpg

Denna min vällovliga och vackra ambition kom emellertid på skam eftersom jag lyckades med konstycket att knö in minneskortet i springan för simkortet och där fastnade det!

En tålig och den här gången ännu mer häpen försäljare förklarade att jag nog fick vänta några dagar på min Samsunglur eftersom den behövde vård på verkstad efter min attack!

Lugnad i sinnet av försäljarens tröstande försäkran att min lur skulle få bästa möjliga vård for jag åter till hemmet igen utan kanske onödig android utsmyckning.

Undrar vem som är galnast egentligen, jag eller världen?

Jappe
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Du är inte galen Jappe, snarare all teknik som överrumplar oss!! För oss, eller rättare sagt för mig, så räcker det med mobiltelefon som man kan skicka sms och mms med samt mejl på datorn. Kommer inte att gå in på Facebook eller Twitter eller "vad de nu heter"!!!! Imorse på Nyhetsmorgon sa den s k panelen att kontakten mellan människor har förändrats så till den milda grad att när någon ringer på vanliga telefonen så svarar folk: "Har det hänt nåt?" Jag har märkt att t o m barnen och andra släktingar är mer inne på Facebook än att ta kontakt med telefonen, mobilt el fast telefoni!! Visst är det tråkigt att inte ha verbal och fysisk kontakt mer idag??!!!

fru hianders/Inger
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Jag har haft några Androidlurar och äger fortfarande en (HTC Desire) men jag skulle inte byta ut min iPhone för allt smör i Småland! Nu har du nog gjort din sämsta affär någonsin (tror jag).

Kvalitetsmässigt är det stor skillnad och många av de bästa apparna saknas på Android.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Hur skulle man kunna leva utan alla ”appar”
det är ju risk att man helt förståndet tappar
Ett liv förutan all denna moderna elektronik
måste ju leda till elände, kaos och kalabalik

Så förlita dig lugnt på det senaste modet bara
riskera inte att hamna i de förtappades skara
Kvinnor och män förutan androider och iPhonar
blir säkert snart betraktade som fossila fånar

Var på din vakt
och tag dig i akt
Se upp så ingen dig hånar
köp genast några iPhonar!


Jappe
 
F

F.d. 12358

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Hoppas du blir nöjd med din nya Samsung. När det gäller handhavande osv, så är de flesta telefoner ganska lika nuförtiden, så det är bra att du tränat upp dig på en Iphone ;)
PS Kul bild på försäljaren! :)
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Jag ska inte gå in på kvalitetsmässiga eller andra skillnader då dessa finns mycket väl avhandlade i andra trådar (nu håller vi oss lugna knarrevik och krinil, vill ni ta upp den diskussionen så gör det i de trådarna :) ).

Jag ville mest gratulera till ett utmärkt byte! :)
 
F

F.d. 5458

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Navigon har extrapris emellanåt!

Jag köpte min för mindre än halva priset. iGo Primo är också mycket bra men saknar fartkameror än så länge.

Precis köpte också mitt Navigon i ett riktigt bra erbjudande =) Och jag är grymt nöjd med iphone 4 som navigator utan att överdriva den bästa jag haft av dem 3st jag ägt!
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Hej jappe!
Jag vågar inte skriva att dom andra är galna så därför skriver jag världen, men visst är dom pryltokiga!!!
Mvh!


I förmiddags for jag iväg till Torp köpcentrum utanför Uddevalla och där lämnade jag tillbaka iPhonen till en ganska häpen försäljare. För att kunna jämföra en dyr iPhone med en billig androidlur så köpte jag istället en Samsung Gio till en mycket rimlig kostnad.

Visa bilaga 39312

Denna min vällovliga och vackra ambition kom emellertid på skam eftersom jag lyckades med konstycket att knö in minneskortet i springan för simkortet och där fastnade det!

En tålig och den här gången ännu mer häpen försäljare förklarade att jag nog fick vänta några dagar på min Samsunglur eftersom den behövde vård på verkstad efter min attack!

Lugnad i sinnet av försäljarens tröstande försäkran att min lur skulle få bästa möjliga vård for jag åter till hemmet igen utan kanske onödig android utsmyckning.

Undrar vem som är galnast egentligen, jag eller världen?

Jappe
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Jappe gillar appar,
Jappe gillar inte phonar,
Phonar gillar dock alla som månar…,
Om både Jappes appar och appar till phonar!
Var hamnar då Jappes appar ?
De hamnar i en android..,
Där Jappes appar skänker Iceman stor frid...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Man kan ju inte bara springa iväg hur som helst
köpa, handla som en tok! Än är jag inte frälst!
En liten utflykt i androidernas värld bara
kanske återgår jag till iPhoniternas skara

Jag fick ett mail från Apples telefonleverantör
med mängder av tips om hur man gör
en användarhandbok som var märkligt diger
dom tror visst att alla ödmjukt bockar och niger
när Appletåget rusar fram genom världen
stiligt designat av fåfängan och flärden

Vem har tid att lära alla finesser
alla kommandon och delikatesser
jag tror inte jag behöver leta mera
jag är nöjd med att kunna telefonera
min gamla nalle rockar fett
Är det verkligen så himla hett
med dessa androider och iPhonar
Kanske är det så att dom oss rånar
på vår dyrbara tid och skapar stress i onödan
faktiskt undrar jag ibland om det är värt mödan

Jappe
 
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Prylgalen eller inte, jag bara undrar varför man inte väljer det mest lättanvänliga systemet, nämligen Apples iPhone? Jag är nästan säker på att Jappe åker till Torp och byter tillbaka till iPhone. I vår ålder vill man att det ska FUNKA i alla väder och det gör inte Android ännu.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Prylgalen eller inte, jag bara undrar varför man inte väljer det mest lättanvänliga systemet, nämligen Apples iPhone? Jag är nästan säker på att Jappe åker till Torp och byter tillbaka till iPhone. I vår ålder vill man att det ska FUNKA i alla väder och det gör inte Android ännu.

Har inta problemer med min Android, funker hur bra som helst :):)

Jappe brug det du vil, så bliver du tilfreds :):)
 

PelleJ

HBK Intresserad
Inlägg
81
Kommun
Umeå
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Android funkar för mig.
Inte så nöjd med apple av andra anledningar än tekniska.

Pelle
 
F

F.d. 29865

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Tjena mors,
Världen är galen!!!!
Nyss hemkommen från tulpanlandet Holland där min smartphone Nokia 5230 eller 5320 agerade på egen hand. Efter två dagars vistelse fick jag ett varningsmess från Telia att jag nått 650 kr i surfavgift. Döm om min förvåning, jag hade ju inte ens telefonen påslagen. Batteriet ligger på åker utanför Kuekenhof.
Dessa leksaker är inte till för seriösa.
Ha det och kör sår'e ryker.
/Hasse
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Undrar om alla Jappar gillar appar?

Jag brukar alltid säga till de användare på jobbet som vill ha en "smartphone" att de i alla lägen ska vara medvetna om att de i så fall väljer en "handdator med telefonfunktion". De flesta brukar begripa vad jag menar med det - en dator kan hänga sig och uppföra sig konstigt, vilket även datorer tenderar att göra.

Vill man vara så nåbar som möjligt ska man nog hellre välja en "vanlig" mobiltelefon då smartphonarna ofta dessutom tenderar att ha sämre täckning av någon anledning.

Det är den krassa verkligheten...
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Tjena mors,
Världen är galen!!!!
Nyss hemkommen från tulpanlandet Holland där min smartphone Nokia 5230 eller 5320 agerade på egen hand. Efter två dagars vistelse fick jag ett varningsmess från Telia att jag nått 650 kr i surfavgift. Döm om min förvåning, jag hade ju inte ens telefonen påslagen. Batteriet ligger på åker utanför Kuekenhof.
Dessa leksaker är inte till för seriösa.
Ha det och kör sår'e ryker.
/Hasse

..telefonen var inte påslagen och batteriet på en åker..., måste va ett jädrans krut i det batteriet! :D
 
F

F.d. 29865

Guest
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Exakt, batteriet var det enda som var bra.
:mcride:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är det jag eller världen som är galen?

Nu har jag fått tillbaka min Androidnalle från Nallesjukhuset i Örebro! Den fungerade antagligen ganska bra bortsett från att det inte gick att ringa på den. Jo det gick åt ena hållet så att säga. Den som ringde mig kunde höra min vackra röst men jag hörde ingenting i luren vilket skapade viss irritation hos den uppringande.

Tillbaka for jag alltså till Torp där "min försäljare" hade tvingats ta ledigt ett tag för att vila upp sig efter våra affärer och där nu i stället en ung, mycket lugn och tålmodig tjej skickades fram för att ta hand om mig och mina nallebekymmer. "Eftersom vi vill ha nöjda kunder så har vi beslutat att ge dig en helt ny nalle i stället för den som du lyckades förstöra" sa hon med ett strålande försäljarleende och gav mig en ny nalle! Verkligen flott gjort av 3!

Nu sitter jag på min kammare och brottas med mitt "nya" androida monstrum och försöker lära mig alla konstiga finesser. Ute skiner solen, det är en härlig försommardag och jag kan höra hur människorna därute njuter av tillvaron i det fina vädret.

Giv mig styrka!

Jappe
 
Toppen