F
F.d. 16075
Guest
Vilket märke och modell är, rent ekonomiskt, mest lönsam att importera? Det vill säga, vilka bilar håller bra priser i Europa i förhållande till marknadspriserna i Sverige?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket märke och modell är, rent ekonomiskt, mest lönsam att importera? Det vill säga, vilka bilar håller bra priser i Europa i förhållande till marknadspriserna i Sverige?
Handlar inte lika mycket kring märket som kring storleken på "peng"
Egen erfarenhet, bilar över miljonen i EU ger mer valuta...
Men som sagt, min erfarenhet!
Personligen förespråkar jag:
Carthago & N/B Flair.
ev. Concorde Charisma el. Liner
Eller så köp en "Jänke"...
Mvh. Magnus
Dom flesta är ju bra mycket billigare. Är det för eget bruk (du tänker använda den själv i flera år) kan du göra en mycket bra affär.
Att importera för att sälja vidare är jag mer skeptisk till.
Att någon säljer för att köpa en nyare modell köper jag, men när någon säljer den direkt efter införsel blir man mer misstänksam.
Peter![]()
Selv om jeg ikke er kund hos konsernet så vil jeg påpeke at de har bakt inn i prisene sine en del ekstra i form av forsikringer, garantier og kontroller - noe en normalt må betale ekstra for.De mest lönsamma bilarna att importera bör vara de som är mest överprisade i Sverige.
I denna gren är nog Bürstner och Niesmann svårslagna.
(märkligt, samma Svenska importör.....)
Jag ska själv ner och hämta en Bürstner Argos -12 i Tyskland om två veckor, halbjahreswagen med mycket utrustning såsom läder, parabol, automat, klima, 1700 mil. Färdigt pris i Sverige blir ca 625kkr. Det får väl anses som ganska lättförtjänta pengar om man jämför med blocket.
Låter spännande, men avser du en 650 eller 747?
Med vänlig hälsning,
MoAoV
Jag ska själv ner och hämta en Bürstner Argos -12 i Tyskland om två veckor, halbjahreswagen med mycket utrustning såsom läder, parabol, automat, klima, 1700 mil. Färdigt pris i Sverige blir ca 625kkr. Det får väl anses som ganska lättförtjänta pengar om man jämför med blocket.
Just 747-2 är vansinnigt mycket billigare i Tyskland.
Är det från rc Reisemobil i Mannheim ?
Peter![]()
Japp, det är det. Och ja.. priserna är svårslagna därifrån för i princip nya bilar.
Men tänk på att när du vill sälja din privatimporterade bil, så är det svårt att hitta någon som vill betala mer än vad bilen kostar i Tyskland som begagnad, i varje fall de första åren.