Toyota överdriver inte lite som gammal svensklärare skulle han nog kritiserat mej jag har alltid varit dålig på grammatik, den enda satsdel som jag klarat substanstiv gjorde att jag fick det lägsta av de gamla bokstavsbetygen.
Det underliga var att uppsatserna fick beröm och ibland upplästa av flera lärare senast pedagogikläraren på lärarhögskolan. Många år sen och alltid har det känns skämsigt.
Inte förren jag skrev en del här för ett antal år sedan och körde söderut träffade jag folk som kom fram och hälsade som jag inte kände alls sen blev jag intervjuad av Tommy.
Jag tänker fortfarande att jag skriver dåligt och slarvigt och förmodligen inget intressant.
Men jag förstår att det finns ett intresse på något vis får se hur det landar den framtiden är tills vidare oviss.
Provkörde bilen häromdagen körde till Norrköping var ju minus den startade lätt och kunde snart skjuta in choken helt.
Har ju toyotan bakom fick parkera om den det tog ett tag eftersom det var is som måste tinas.
Men hela tiden rök det mycket från avgasröret - ånga.
Körde till marinan i Norrköping min kusin som tävlat i rally och byggt flera bilar och har så mycket pokaler att han inte har plats för dom lyssnade och tittade och gav mej rådet att prova ett medel för att täta topplockspackningen.
Nu råkade jag köpa fel men vår eminente expert här på forumet talade om det rätta, får åka och byta snöar nu så jag får lugna mej ett tag.
Men bilen går fantastiskt bra enda smolket i bägaren är femmans växel mellan 70 - 85 låter det från vibrationer i växelspaken men lägger man fingret på den helt lätt tystnar det och börjar man komma uppåt 90km så har det försvunnit.
Jo jag gjorde ju ett extra golv med matta det låg ju löst tog bort det innan jag körde hem och det blev bättre att köra.
Iden var bra men nu är det ju så att jag har för långa ben för att det ska fungera
Men verkligen roligt att köra bilen efter en stund, det är ju samma miljö som den gamla bilen och som många andra husbilar byggda på samma fiat duacato chassi.
Min gamla bil var inte egentligen svårkörd men krävde mycket uppmärksamhet och trots att den lätt kunde köra i 100km så blev den ganska orolig fjädringen var väldigt mjuk.
Denna bil är väldigt mycket annorlunda trots att hela förarmiljön är samma,
Fjädringen är någonstans mellan hård och bestämd den förra var svampig, styrningen reagerar direkt och den håller kursen spikrakt utan problem.
Gamla bilen krävde korrigeringar hela tiden och kändes lite seg.
Så från ett förarperspektiv är det en helt annan bil som jag måste lära mig på nytt och så lätt att falla in i ett gammalt beteende.
Bensin motorn går ju mycket tystare och man behöver inte växla lika ofta att sen bilen är betydliget lättare speciellt nu när allt är tömt överallt. Gör ju att motorn inte behöver jobba så mycket hela bilen känns mer som en personbil,
Som den miniplåtis den är.
En enmans miniplåtis specialbyggd för resor och upptäcksfärder var vad jag ville ha och det verkar vara där det landat.
Jag har inte bråttom söderut de flesta resorna har varit i slutet på november men kan dröja till december, det medför att min ursprungliga planering ändras tillbaka till min gamla beprövade rutt.
Stena line från göteborg har en fin båt som är trevlig att åka med den går sen em och kommer iland vid niotiden. Man hinner äta dricka en öl sitta i hytten titta på tv eller om det är uppträdande lyssna till musik.
Ganska enkelt att köra söderut 35mil så har man nått halva tyskland och det finns vägar runt hamburg några köer är det nog inte vid den tiden man passerar staden.
Sen kan man ju stanna vid greven har ju varit där så många gånger nu men alltid mått väldigt bra där, när man varit där så har det varit en bra bit söderut och man känt att nu är man på väg lite längre dagar har det blivit.
när man kört hem som sist i toyotan har man vetat att det är sista gången jag sover i bilen vilket då efter 7 veckor kändes bra även om jag inte mått dåligt.
I luxemburg står jag gratis på en mack där det är gratis om man tankar och det är billigt och en stor affär inne.
Sen finns det ingen gammal planering som gäller längre har ofta stått gratis och det kommer jag göra.
Jag tackar alla som visar att de uppskattar det jag gör vet inte hur jag gör med rapporteringen ännu.