• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows XP varning

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows XP varning

Tog hem en gammal hp-1200 kontorslaser. Den funkar som en dröm. Autoinstallation funkade både i xp och lubuntu.
Kanonmaskinen får nog finna sig i ett fortsatt liv på återvinningstationen).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Windows XP varning

Citat:

Det centrala är att den som håller fast vid XP även skapar problem för andra. Det stora problemet handlar nämligen om säkerheten. Windows XP är proppfullt med säkerhetshål, och många av datorvärldens stora attacker har gått att genomföra just på grund av detta.

Oskyddade XP-datorer kan nämligen användas för att sprida virus och spam - eller för att skapa attacker mot andra sajter. Att koppla upp en XP-dator på nätet är ungefär lika ansvarslöst som att köra en bil med dåliga bromsar eller trasiga lampor. Hade XP-datorn varit en bil hade den aldrig klarat besiktningen…
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows XP varning

Anders, visst finns det säkerhetshål, men jämförelsen ovan är väl att ta i...
Vi behåller xp i bakgrunden, för att komma åt några gamla applikationer som inte går att ominstallera - uppgradering kostar för mycket pengar (bokföringsdata från ett par numera avvecklade företag).
Planerar inte att gå ut på nätet med xp framledes, men vill behålla möjligheten om behov skulle uppstå. Jag har därför bytt ut virusskyddet i xp eftersom Security Essentials för xp inte heller hålls uppdaterat längre.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Windows XP varning

Full av hål.... de flesta har väl tätats under alla år XP har funnits.
Och XP var fullt godkänd i mars, i april ska den absolut inte användas...
 
Toppen