• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog - gratis samtal och surf

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Kortet kom i Fredags och har kört igång det och det funkar allt,både Surfa o Ringa.
Även att skicka SMS så det verkar vara bra Wifog hittintills iaf !!
Man får ju ladda på via Appen och se på lite reklam 20 sek :twitcy:

Men det står man väl ut med:twitcy::mcride:

God Jul på er alla.....
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.006
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Var ligger haken? Det finns inget gratis!!

uno

Någon sa något i stil med "Om du har en pryl eller tjänst som är gratis så är det inte du som är kunden. Det är du som är varan."

Vi är mottagliga för reklam även om vi inte gärna vill tro det. Hur vi surfar och ringer ger också upphov till data som någon gärna betalar för att använda.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Någon sa något i stil med "Om du har en pryl eller tjänst som är gratis så är det inte du som är kunden. Det är du som är varan."

Vi är mottagliga för reklam även om vi inte gärna vill tro det. Hur vi surfar och ringer ger också upphov till data som någon gärna betalar för att använda.

Det stämmer, men jag tror inte detta blir lönsamt för Wifog.
Någon förlorar en massa pengar och inte är det "varan" :)
Jag ger det ett år.

Ps. Det finns å andra sidan vissa som sagt så och fått grundligt fel. Ds.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Wifog kom lägligt eftersom jag till dags dato har förbrukat 79 av mina tilldelade 80 GB. Nu kan jag besöka detta forum i ytterligare en dryg vecka.

Anledningen till den stora förbrukningen får skyllas på flera uppdateringar inkl. kartor på några navigeringsappar samt att jag använt Netflix för att trådlöst se filmer på TV-apparaten från iPaden med hjälp av Chromecaststickan. Funkar förträffligt!

image.jpg
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Det går tydligen inte att användas i en router eftersom man vid start måste mata PIN kod och det finns ingen inmatning av siffror på routern. Fogg fungerar ju perfekt på denna.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

På de flesta routrar kan man ange PIN kod under säkerhetsmenyn.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Den största nackdelen tycker jag är att förbindelsen kopplas ner helt efter 2 timmar/100 MB, istället för att bara bli långsammare. Det betyder att man inte, som de skriver på hemsidan, kan använda Skype, Viber, iMessage etc, när ens samtalstid/SMS är slut. Jo, för utgående samtal, men inte inkommande. Om man inte vill sitta och logga in varannan timme, 24 timmar om dygnet, varje dag....
Hade de åtminstone släppt fram Push hade det varit en bra tjänst. Det är det inte nu, inte för mej.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Ladda från en annan enhet under tiden du ringer IP!
Två knapptryck, 30-40 sekunder och man kan ringa vidare.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag har också praktiserat att ladda, tittat på reklam, från en annan enhet fast med annat surfabonnemang. Men då insåg jag att jag lika gärna kunde dela ut internet från den enheten!:rolleyes:
100 mb är för lite för min användning, det blir till att ladda alltför ofta. Jag tror inte det blir nån lyckad satsning för wifog såvida de inte ökar på surfmängden.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag fick mail från Wifog, de skriver att de är medvetna om problemet, och försöker hitta en lösning under nästa år.
 
P

Patrick E

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Så står det i reklamen men den uppfattningen får man inte när appen körs!

Jag har ringt åtskilliga minuter men får tillbaka tiden 1 timme och 59 minuter efter varje reklamkörning.

Var kollar man hur många minuter man har kvar att ringa för?
 
P

Patrick E

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Appen har jag laddat ner. Men det enda jag kan se är hur mycket mb och hur lång tid jag har kvar innan jag måste köra igång reklamen för att fortsatt kunna surfa. Inget om hur många minuter telefon tid jag har kvar. Jag kanske missat något men hittar inga andra uppgifter eller menyer.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Appen har jag laddat ner. Men det enda jag kan se är hur mycket mb och hur lång tid jag har kvar innan jag måste köra igång reklamen för att fortsatt kunna surfa. Inget om hur många minuter telefon tid jag har kvar. Jag kanske missat något men hittar inga andra uppgifter eller menyer.

Hur registrerade du kortet? Som surf+tele eller bara surf?
 
P

Patrick E

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Kommer inte riktigt ihåg att jag hade ett val enbart surf eller surf+tele. Som jag minns valde jag mellan 'surfplatta' eller smartphone och jag valde smartphone.
 
P

Patrick E

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Var kollar man hur många minuter man har kvar att ringa för?

Mailade wifogs support med frågan. Här är deras svar:
"Hej,
I dagsläget så kan du inte se hur mycket du ringt för. I framtiden så kommer du kunna se hur många sms du har skickat och hur mycket du ringt för i appen.

Mvh
Alex"
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag valde iPad när jag beställde wifog. Sim-kortet jag fått är alldeles för litet. Skrev till dom i förra veckan men har inte fått något svar ännu. Finns det något som jag kan göra så jag kan använda det ändå?
 
Toppen