• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog - gratis samtal och surf

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Wifogs simkort kommer att ta död på övriga operatörers kassako, kontantkorten.

Det skall bli spännande att se Telias svar på detta!

Fick min senaste faktura från Telia för mitt mobila bredband till plattan i veckan. Jag jobbar borta under veckorna så jag använder plattan lite olika. Har ett fritt abonemang som jag bara betalar för när jag använder det. Fakturan för tre månader var på 1343:-
Har haft mitt Wifog kort i nu en vecka, helt fantastiskt funkar bra och så sparar jag pengar. Ska bli roligt att se Telias svar på detta.
// Tommy
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag skulle ladda hem kartor till Sygic, kartan var på 146 mb så det bröt efter 1oomb och det var bara att börja om från början, men eftersom det startar från scratc igen så blir det bara en rundgång. Till slut flyttade jag över ett foggkort och tog hem det jag behövde. Wifog funkar bra men inte att ta hem stora filer
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag skulle ladda hem kartor till Sygic, kartan var på 146 mb så det bröt efter 1oomb och det var bara att börja om från början, men eftersom det startar från scratc igen så blir det bara en rundgång. Till slut flyttade jag över ett foggkort och tog hem det jag behövde. Wifog funkar bra men inte att ta hem stora filer

Prova att ladda kortet från en annan telefon/platta när 100 MB uppnåtts eller strax innan.

Laddningen av kartan/appen bör fortsätta där den slutade, åtminstone funkar det så i App Store när nedladdning av någon anledning avbrutits.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Har kollat med wifog om portering av telefonnr= använda sitt gamla nummer.
De jobbar på det ...hoppas vara klara under januari. Den som lever får se.
Vi beställde varsit kort. Bra att ha ;) Funkar hittils ok.
 
F

F.d. 54793

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Har nu fått mitt Wifog simkort.
Det fungerar men en fråga!
Måste man verkligen ange simkortets pin-kod varje gång som iPhonen startas.
Eller har jag missat något.
Många koder först telefonen och sedan sim-kortet!
Eliza
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Har nu fått mitt Wifog simkort.
Det fungerar men en fråga!
Måste man verkligen ange simkortets pin-kod varje gång som iPhonen startas.
Eller har jag missat något.
Många koder först telefonen och sedan sim-kortet!
Eliza

Nej, gör på samma sätt som med andra simkort, avaktivera pinkoden!
 
F

F.d. 54793

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Hej!
Har faktiskt gjort aktivering och fått svar "tuta och kör".
Verkar som att man skulle få någon kod tillbaka via mail.
Får mail, men med länkar och hamnar åter på aktivera!!
Blir nog kundtjänst i morgon.
Eliza
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Hej!
Har faktiskt gjort aktivering och fått svar "tuta och kör".
Verkar som att man skulle få någon kod tillbaka via mail.
Får mail, men med länkar och hamnar åter på aktivera!!
Blir nog kundtjänst i morgon.
Eliza

Koden står på baksidan av pappret du fick tillsammans med kortet.

Fyll sedan i telefonnumret 076xxxxxxx, titta på två reklamsnuttar, sedan klart.
 
F

F.d. 54793

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Kan det ha något med att vi är två nya brukare på samma IP-adress men med olika e-postkonton?
Det ena kortet fungerar bara med inloggning varje gång trots aktivering med rätt kod.
Det andra kortet går inte ens att logga in på med PIN-kod.
Telefonen låses gång på gång ....senast en timme!!!
Kanske skit bakom spaken här...men lite undrande!!!

Eliza
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Möjligen i Danmark eftersom de använder Tres nät.
Omedelbart kan du inte registrera dig i Danmark.

Om jag får det att fungera, jag ser inga problem för svenskt registrerat att använda Hi3G Access AB Internetleverantör ISP, i Danmark.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Det går inte att skicka MMS med Wifog. Man kan heller inte beställa SMS-biljetter, skänka pengar via SMS eller ringa betalnummer. Detta eftersom Wifog aldrig skickar några räkningar och självklart inte är beredda att ta kostnaden som detta i sådana fall skulle ge dem.

Det är säkert ingen nackdel för de flesta, men värt att veta innan man skaffar Wifog. Det går heller inte att surfa eller ringa när man är utomlands.

Om man inte ringer eller skickar SMS på 30 dagar blir abonnemanget nedgraderat till endast surf. För att då kunna ringa eller SMSa måste man kontakta supporten för att bli uppgraderad igen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

För dem som vill titta på strömmande program som TV-sändningar är Wifog inget alternativ. De 100 Megabiten är förbrukade på några få minuter och man styrs till Wifog för att titta på ytterligare 30 sekunders reklam.

Det anmärkningsvärda är att vissa operatörers abonnemang marknadsförs med höga abonnemangsavgifter med en volym av 2-3 GB/månad, dvs ca 100 MB/dag. Rena lurendrejeriet!

Då är Wifogs gratisabonnemang bra mycket ärligare även om det innebär åtskilliga minuters reklamtittande per dag. Nästan som TV4.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag upplever det som att det måste bli aktiverat regelbundet för att kunna göra annan aktivitet än att surfa, exempel om jag inte surfat på ett tag och skall köra bredbandskollen måste jag först ut på nätet annars går det inte.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Wifog att ringa med funkar bra, men att surfa blir ju en nödlösning.Surfmängd o surftid försvinner snabbt även om man inte är aktiv på nätet.Så varje gång man vill nå nätet måste man börja med att ladda upp via reklamen.Man kanske inte kan begära mer eftersom det är gratis.

//Bengt
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Surfmängd o surftid försvinner snabbt även om man inte är aktiv på nätet.

Hur menar du att surfmängden försvinner? Det är ju obegränsad surf. Efter 100 Mb måste du dock titta på reklam sen kan du surfa 100 Mb igen.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag menar att om du laddar 100Mb,så även om du inte surfar så är kontot tomt efter några timmar o måste laddas på nytt.Så funkar det på min android smartphone.Känns lite avigt att nästan alltid börja med att ladda på nytt.Har provat att helt stänga av internet men det försvinner ändå.Finns väl en ide i detta att tvinga på så mycket reklam som möjligt.Vore ju mer användarvänligt om man kunde använda dom 100 Mb vid flera tillfällen tills surfmängden är slut och sedan ladda upp på nytt.Det verkar finnas en tidsbegränsning som tickar på även om man inte använder internet.

//Bengt
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Så här står det på hemsidan:
Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek.
Med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden.


Det är tydligen de två timmarna som tickar på oavsett om du är uppkopplad eller inte. Håller med om att det verkar lite obekvämt.
 
Toppen