• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WIFI.SE täckning

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Har skaffat Tre (Hallon), som inte är kända för bästa täckning. Men kommer testa detta inför första säsongen med husbilen. Sitter i en Archer TP-Link MR 600, hemma sprutar det på bra. 25:- i de tre första månaderna, ingen bindningstid, därefter 349:-/månad (100GB surf).
Hade hallon förra sommaren. Var inget vidare för mina behov. Städer och längs kuster ok men på andra ställen segt eller inget nätverk trots att jag tom. Bar ut routern i det fria. Men det kostar lite att prova hallon...
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vilken router har du?
En sån inte helt bäst men ändå bra. Min bror har en likadan med Telia. När vi var ute och fiskar fiskar så hade han bra signal och fart. Jag hade ingen täckning med hallon....


 

Janne G

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Varberg
HBK-Nr
35920
Medlemskap
2025
En sån inte helt bäst men ändå bra. Min bror har en likadan med Telia. När vi var ute och fiskar fiskar så hade han bra signal och fart. Jag hade ingen täckning med hallon....


Tack, klarar den 28-bandet i 4G som Peter k skriver ovan?
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Den routern är inte lämplig att ha på ständig laddning, se svar från Kjell & Co nedan.

TP-link MR600 fungerar bra, finns ofta till bra pris vid kampanj


Citat
Att ha denna inkopplad till laddning kontinuerligt är inget som rekommenderas då batteriet tar skada och kan tillslut svälla. För ett sådant användningsområde rekommenderar vi en 4G-router istället
Slut citat
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hade varit förbaskat trevligt med en sammanställning över alla operatörers villkor, priser, nät, för- och nackdelar, egna erfarenheter mm. Har vi inte någon duktig datainsamlare/statistiker som kunde skapa ett grunddokument med fakta, sedan kunde andra fylla på, eller kanske hellre komplettera med sidodokument, med personliga erfarenheter.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Den routern är inte lämplig att ha på ständig laddning, se svar från Kjell & Co nedan.

TP-link MR600 fungerar bra, finns ofta till bra pris vid kampanj


Citat
Att ha denna inkopplad till laddning kontinuerligt är inget som rekommenderas då batteriet tar skada och kan tillslut svälla. För ett sådant användningsområde rekommenderar vi en 4G-router istället
Slut citat
Fricampar. Laddar när det behövs. Vill man ha den ständigt uppkopplad på ström går den att ta ur batteriet och sen bara köra på kabel.

Det är aldrig bra att ständigt ha på laddning vare sig på mobiler router eller annat. Denna router har fördelen att den går att köra via usb utan batteri.
 
Senast ändrad:

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag lämnade Vimla för ett par år sedan när de uppgraderade sina SIM-kort. Då fungerade de inte i router längre. Annars bra prisbild, bra täckning och pensionärsrabatt
Jag kör med kortet i router. Man måste bara ställa in APN manuellt i routernas inställningar. Det jag gillar med Vimla är att man kan göra uppehåll i abonnemanget, förutom husbilen har vi även en stuga som är kallställd ca 6 månader om året med ett eget abonnemang.
 
Toppen