• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WIFI.SE täckning

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej på er alla.
Jag funderar på ett WIFI simkort som klubben har avtal med, wifi.SE Hittar inget om hur bra/dålig täckning det är i sverige. tänker då mest på inland och små orter. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vi fricampar en del och vill gärna ha en operatör med bra täckning.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Hej! Vet inte om täckning, men kan inte din leverantör du ha erbjuda nått billigare?
Tycker det är lite dyrt per GB!
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej! Vet inte om täckning, men kan inte din leverantör du ha erbjuda nått billigare?
Tycker det är lite dyrt per GB!
Har comviq. dom är bra men har inga wifikort som går att koppla till befintligt abonnemang. Vi använder husbilen april till ca oktober och har fiber hemma. vill inte dra på mig ett abonnemang på årsbasis när det gäller surf. Tog förra året ett hallon som var värdelöst då man lämnade kusten och tätorter Typ Gysinge ingen koppling och då är det inte långt från kusten och definitivt inte i skogen.

Öppen för bra förslag till en lösning. jag vet att jag kan ha mobilen som hotspot men då tappar dom andra i husbilen sitt WIFI när jag går ut och fiskar fiskar. som Gyllene Tider sjunger
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag köpte ett 100gb sim från wifi.se förförra säsongen, hade aldrig problem med täckningen, jag håller med jämna mellanrum till långt ut i skogarna och fiskar.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag köpte ett 100gb sim från wifi.se förförra säsongen, hade aldrig problem med täckningen, jag håller med jämna mellanrum till långt ut i skogarna och fiskar.
Låter bra. Jag har en sån liten 4G router som ryms i en ficka. Förstår att en sån inte har värsta antennen. Vad har du för router till ditt wifi?
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Wi-Fi.se använder sig av Telenors nät, med andra ord samma täckning som Telenor-kunderna då.
Har ett Telenor-kort i vår TP link-router, det funkar skapligt. Det finns vita fläckar, där mitt Telia-abonnemang funkar bättre.
Men också tvärt om.
 

Bilagor

  • A0AF474A-E476-4D77-AF56-B7518E0299D8.jpeg
    A0AF474A-E476-4D77-AF56-B7518E0299D8.jpeg
    176,1 KB · Visningar: 8

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Wi-Fi.se använder sig av Telenors nät, med andra ord samma täckning som Telenor-kunderna då.
Har ett Telenor-kort i vår TP link-router, det funkar skapligt. Det finns vita fläckar, där mitt Telia-abonnemang funkar bättre.
Men också tvärt om.
Perfa. Bra info. Får kolla täckning på orter där jag brukar vara..
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Har Fibio som också går över Telenor. Har klarat oss skapligt men vår router krånglade förra året så jag fick dela över telefonen så det hade säkert varit bättre om inte routern ställt till det. I Norge fungerade det överallt med bra täckning. (Nåja, var inte längre bort än längst ut på Lofoten.)
Nu gäller ny router så får vi se.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag har Vimla, dom är Telenors lågprisbolag. Deras abonnemang kan man göra uppehåll i, så vi startar uppehåll när vi vinterställer HB och väcker upp det igen på våren. Det kostar 29kr i engångsavgift för att göra uppehåll.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Hade tidigare Telia 12 GB vilket ger 134 GB och kostar ca 4 600 kr på årsbasis
Har gåt över till Fello 3 GB för 95 kr/mån samt wifi.se 250 GB 2 200 kr
Jag sparar 1 000 kr per år, får dubbel surf och kan använda allt utomlands
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har Vimla, dom är Telenors lågprisbolag. Deras abonnemang kan man göra uppehåll i, så vi startar uppehåll när vi vinterställer HB och väcker upp det igen på våren. Det kostar 29kr i engångsavgift för att göra uppehåll.
Jag lämnade Vimla för ett par år sedan när de uppgraderade sina SIM-kort. Då fungerade de inte i router längre. Annars bra prisbild, bra täckning och pensionärsrabatt
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag kör Tre. Har tre SIMkort med individuella telefonnummer på samma abonnemang. Jag och hustrun har varsitt i våra mobiler och ett i router med extern 5G antenn från Wifi.se. Betalar 600 i månaden och då ingår fri surf, som jag kan utnyttja till 60 GB i månaden, i 4 månader om året, i övriga EU. Dessutom 3Världen om jag vill utanför EU. Fungerat bra hittills i den södra tredjedelen av Sverige och bra samarbetspartners i hela EU.
 

Janne G

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Varberg
HBK-Nr
35920
Medlemskap
2025
Har skaffat Tre (Hallon), som inte är kända för bästa täckning. Men kommer testa detta inför första säsongen med husbilen. Sitter i en Archer TP-Link MR 600, hemma sprutar det på bra. 25:- i de tre första månaderna, ingen bindningstid, därefter 349:-/månad (100GB surf).
 
Toppen