• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw westfalia

F

F.d. 18301

Guest
Sv: vw westfalia

:mcride: Jahap .
Då har man en säng som anstår en reslig svensk/dansk , det blev lite pyssel för att få ihop en längd som passar . Men nu har jag äntligen plats att ligga raklång i sängen , det är inte kul att vara tvungen att ligga ihopveken för att alla delar ska vara under täcket .
Undrar om alla som har husbil/husvagn är under 180 cm långa ? Man kan nästan frestas att tro det , för i husvagnen var jag också tvungen att hitta på en special lösning för att få plats . Undrar hur man kom fram till att 185 cm på en säng var särskild bra , är man samma längd eller gud förbjuda lite längre ja då är det fosterställning som gäller . Annars stickar fötterna ut under täcket o det är inte behagligt . Så nu är min säng 2 m , så härligt det ska bli att få provsova den i full längd . Navigatoren är jag inte så säker på kommar , då jag ju har beställt till det felaktiga priset 999:- Katalogen kom med blixtens hastighet ,
men ska jag vara ärlig så är jag inte så intresserat av den . :cool:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Längdproblemt känner man till. Jag är 193cm lång och har haft husvagn i 25år och husbil i 4år. Har alltid fått köpa campingfordon med bäddar på tvären. Så även nu när vi har en bil med lastgarage och jag kan utnyttja bilens hela bredd.

Jag ligger inte i garaget utan uppepå.:twitcy: :twitcy: :twitcy:

Skönt att få sträcka ut sig:) :) :) :) :)

Mvh Håkan J

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Uchh vad mycket snö , jag ska ju jobba med pärlan i helgen . Jag kommar till o dra inn en massa snö i henne . Men jag måste bara montera den nya stereon , är lite spänd på ljudet den avger . Fick mina isoleringsgardiner från USA igår , verkar vara bra kvalitet . Måste prova om dom passar ordentligt , får bli i helgen . Ska också kolla om batterierna är delade med ett relä , vill inte att dom bara är serie kopplade . Det medför ju att jag kan köra slut på startbatteriet . Villket min mening inte är särskilt bra , den är lite tung att springa igång Puuuust . Hoppas alla har det bra i snön , o inte lider som jag .:cool:

F

F.d. 4879

Guest

Förhoppningsvis är batterierna paralellkopplade, är dom seriekopplade blir det 24 volt och då säger nog det mesta elekriska upp sig!

F

F.d. 3581

Guest

o tänk vilken sprutt det skulle bli på startmotorn....... en stund...

F

F.d. 4879

Guest

För några år sedan så hade jag en Ford Econoliner ambulans inne som inte hade startat så man hade ringt efter en intelligent bärgare som öppnade huven och konstaterade att det var 2X12 volts batterier i den. Han kopplade på startkablar med 24 volt... Det tog nästan tre månader att laga allt som pajade på bilen och det vart inte billigt heller!

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Det klart det hadde inte varit så bra med 24 v , men ett relä är bra att ha till att dela på bil o bostad .Det var nått i den riktningen jag tänkte , men 12 v är det ju klart . Jag tror inte där är nån startvev med , så jag får nog kolla hur det är med den saken . :cool:

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Makalöst många mail idag , men tyvär så är jag inte nån doktor .
Varken för husbilar eller annat , så ni som vänter på svar blir nog besvikna .
Den nya server tror nog att vi alla är doktorer , fast det enda jag kan är truckar .:swoon:

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

jag tror jag sett din bil, bor du bredvid lasaretts-parkeringen?? :D

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: tog lite tid att titta in här igen , har varit hårt provat av jobbat .
Jadå visst är det min pärla du har sett , farten är väl inte så mycket att skryta om .
Si så där 140 om man plågar den ordentligt , runt 100 är rätt lagom . Man ska inte ha för bråttom , det är ju en gliderbil .

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: O så ble det vinter igen , det var nära jag bytte till sommar däck . Men nu vänter jag nog lite :wink:

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Nu har jag snickrat ihop en hållare till laptoppen i bilen , så nu behöver jag inte ha den på stolen . Hoppas att den syns bra i solen , annars får jag väl meka ihop en skärm till den . Jag har fixat en laddare också , fast den är oprovat . Så nu skulle allt vara klart för mitt äventyr i frankrige , det ska bli riktigt kul .:cool:

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

kan du inte lägga ut en bild på lap-tops-bygget?
behöver få lite ideer för en egen konstruktion.

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Foto upplagd på mitt fantastiska bygge :cool: på egna foton .

F

F.d. 18775

Guest

Jättefint bygge var har du hittat de fina rören med låsskruvarna?
/Anders
:wideeyed:

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Hej alla påskfirare , jo jag var på en skrot och hittade en hållare till en backspegel på en buss . Sen hittade jag en arm till en skrivpulpet , nästa var en del till ett armstöd i en truck . Och den sista biten var en plywoodskiva + lite skruv och vips hadde jag ett bord till en laptopp . Enkelt eller hur ? Nu är pärlan iväg o få en ny generator med lite bättre ork , så jag inte kör slut på den med allt den ska dra . Och här hemma ska bli målat och tapeserat efter helgen , så att allt är i fint skick innan semesteran . :wink:

F

F.d. 29801

Guest

Hej!

Om biltemas gasolkök kan jag tillägga, vi har ett som jag har köpt i Spanien för några
år sedan. Jag köper tuber på Biltema när vi är i Sverige på sommaren. Här nere kostar
dom 2,75 € st, när jag köpte senast. Köket har fungerat mycket bra under åren som gått.
Ska skaffa en sådan grill platta som det skrevs om, och prov i sommar.
Man tackar för tipsen.

Roland.

F

F.d. 6238

Guest

Köp dom istället hos Överskottsbolaget där kostar dom 17:- st.

Toppen