• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw westfalia

F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw westfalia

Tusen tack, äntligen har jag hittat en sida som är aktuell för mig TACK, hls kurt

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Det var så lite , hoppas du har lika mycket nytta av den som jag har haft .:cool:

F

F.d. 9041

Guest

JAG HAR EN VW CARAVELLE 86:a
:music-icon:
MED WESTFALIA CAMPING
Taket är REIMO
:music-icon:
UNDERBAR.. Med 4 SÄNGPLATSER..
2 vuxna + 2 barn
:wub::cool::oops:(

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Det var tydligen en populär bil här i sverige också , jag trodde annars jag var lite udda . :wideeyed: Men så var inte fallet , inte när det gäller bil iallafall:swoon:

F

F.d. 50005

Guest

Vad trevligt att det finns så många mini-husbilar! Jag blev så glad så jag har betalat in medlemsavgiften igår, nu är jag fullvärdig medlem!
:)
Ha det bra
Agne

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tips! Till VW-bus/westfalia finns det ventilationsgaller för sidorutorna fram,
försedda med myggnät på insidan. Passar årsmodell 1986 mfl.
Intresserade?
vw-ventgaller1.jpgvw-ventgaller2.jpg

F

F.d. 6238

Guest

jag är intresserad men Vad är det för årsmodell som dom passar till, hls Kurt

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Den typ av årsmodeller som syns på avatarerna för medlemmarna Agnej och VW Westfalia.

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Hej .
Gallren passar till alla från årsmodell 1980 till 1990 , dom årsmodellerna är lika . Det är bara motor växellåda och sånt som skiljar , själva karrosen är samma .:cool: Det är en 84'a
jag har .

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Jag har faktisk funderat på att skaffa ett sånt , kan ju vara bra med lite frisk luft . Agnej cd är på gång , har skickat den idag .:wideeyed:

F

F.d. 18301

Guest

fel av mig , det var den gammla modellen som visades här . Men det finns till den nya som vi har också . Gallret som är på bild passar inte på våra bilar !!!!:eek:
Det finns till våra bilar på eurocampers.com

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Bytte gasfjädrar i helgen , så nu kan bakluckan faktisk hålla sig öppen .
Fick ett tipps om att använda två olika , och det verkar vara kanon . Precis lagom svårt att stänga , och den rätta svung när man öppnar . Så inga fler bulor i skallen , för att den har sjunket när man vänder ryggen till . Köpte dom på mekonomen , inte det billigaste stället . Men inte så farligt dyrt heller . 349:- styck , det kan det vara värt att hålla skallen hel .:spinny:

F

F.d. 4879

Guest

Ett tips vad gäller gasfjädrar är att Biltema har i princip alla modeller och deras priser ligger på en bråkdel av vad orginal eller Mekonomen kostar. Dessutom har dom faktiskt bra kvalitet. Gud förbjude mig att säga det då jag har en Mekonomen verkstad...

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Jaha , då var vinteren tillbaka:mad: Det var inte kul , hadde hoppats på att den var över . Men så var tydligen inte fallet , så nu går jag i ide igen .
Har inte hört nått vidare om navigatoren , får se vad som händer . Har kollat med posten på kolli nr . Och där står att den är skickat , får se om det stämmer .:cool:

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Hej .
Fortfarande inte hört från ellos , lite märkligt . Dom kanske har missat min beställning , och skickar navigatorn av bara farten .:cool:

F

F.d. 940

Guest

Ha tålamod VW Westfalia den kommer nog, 2-3veckors leveranstid.
Arne HBK13.:cool:

Toppen