• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw westfalia

F

F.d. 18301

Guest
:mcride: Hej !
Nyanländ på dessa sidor , och med en alldeles nyinköpt minihusbil . Faktisk inte hämtat den än , fredag är den stora dagen . Lyckades hitta en fräch 84*a:cool: Villket inte är det lättaste i detta saltdränkta avsnitt av landet , har en som hållar på att försvinna . Men ska få nytt liv så småningom , även om det inte blir denna sommar . Nån annan här som är stolt ägare till en vw husbil ? Det har varit ett fasligt letande , för att hitta en sida om och med husbilar . Men trägen vinner .
Må så gott i kylan .:confused:

F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw westfalia

Hej på Dig och välkommen i gänget. Vi har en vw westfalia också och är mycket nöjda med denna. Problemet är att få tag på delar till bodelen i Sverige men det är möjligt att det finns i utlandet, hls Kurt

F

F.d. 18301

Guest
tillbehör vw westfalia

hej .
Om någon behöver delar till vw buss , så är detta ett bra ställe att söka på . Utländska sidor för i sverige finns inget . wanagon.com där hittar man många som säljar delar och tillbehör . Har själv hittat isoleringsgardinar till framrutor och vw's egen reparations manual på cd . genomskinliga färgade solskydd , fälguide för aluminiumfälgar . inredningsdetaljar och mycket annat .:cool:

F

F.d. 18301

Guest

Hej o tack .
Det dröjde lite med gensvaret , jag hadde problem att logga inn .
Problem att hitta delar till westfalia är det , men jag har hittat en hel del i england och usa . Där bilerna är mycket populära , jag gjorde ett innläg med en sida där man kan hitta en hel del ställen där dom säljar tillbehör .
johnny .

F

F.d. 6238

Guest

Hej på dig Johnny. Jag har försökt att gå in på www.wanagon.com men jag kommer inte fram till den rätta sidan, hur gör man ??? undrar kurt

F

F.d. 50005

Guest

Hej Johnny
Vi har också en VW Westfalia, har haft den cirka ett år och är väldigt nöjda med den. Ett underbart fordon. Vi funderar på att åka söderöver i vår, Kroatien, Italien eller liknande.
Har bara en liten fundering hur man klarar gasolen, vi har bara två gånger 2 kg. Hur klarar man det söderöver?
Agne och Gullvi

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Vi körde under många år till Italien i en inredd VW-buss. Istället för gasolspis hade vi ett två-lågigt spritkök som var mycket effektivt. Som bränsle använde vi vanlig tändvätska eller lacknafta som finns att köpa överallt, ofta även i matvaruaffärer.

För uppvärmning i bilen hade vi en Ebersprächer.

Bild på bilen: http://www.husbilsklubben.se/forums/gallery/showimage.php?i=173&c=3&userid=11

F

F.d. 50005

Guest

Tack för tipset om spritkök Gunnar, det blir till att leta spritkök. Ebersprächer finns så värmen klarar vi.
Agne

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Hej på er WW åkare , jag vill bara för kännedom medela att, jag med har åkt WW.
Det var 1982 då köpte jag en buss med dieselmotor och tog in den på min verkstad och klädde av fullständigt,sen börjde jag från början med skalet och isolerade upp den,köpte en Rimo inredning , förhöjningstak samt en vridbar underdel till pasagerarstolen.
Jag hade det som kvällsjobb och det tog mig ett och ett halv år att färdig ställa. Jag började väl min första och kanske sista symaskins kurs då, jag hade en granntant som var begälplig när jag sydde täckgardiner samt fingardiner, så våren 1984 stog den där,
Nylackad,inredd, och med lättmetallfälgar , Straips , och Kängurubåge egen tillverkning förståss. Det var en härlig tid som kom efter första premiärturen, som för övrigt gick tll Tivedens nationalpark.
Tjinge Ling Hasse P.;)

F

F.d. 4879

Guest

Låter som ett härligt minne helt i "Flower Power" andan!

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Hej .
Jo så här kommar man till länksidan . http://www.vanagon.com/vendors/
det är bara att klicka på länken . På frågan om gasol , så kan jag tyvär inte ge nått svar . Då jag precis har köpt denna husbil . Och inte hadde gasol i den andra .
Kroatien är väl värt ett besök , jag var där förra sommar , och tyckte det var mycket bra . Denna sommar tänkte jag åka till frankrike o italien , får se hur det blir .

Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Den är bedårande söt. Det måste vara en utmärkt husbil att ta sig fram med överallt. För att inte tala om att parkera. Måste vara nästan som med personbil. Önskar er all lycka med ert nyförvärv och många trevliga resor.
:D :D

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Visst är den , och lagom för en person .
Och lika lätt att handtera i stadstrafik som en personbil , kan inte bli bättre .:)

F

F.d. 18301

Guest

Angående spritkök så titta på hjertmans båtillbehör , där finns sådana . Kostar ett par tusen .:wink:

Senast redigerad av en moderator:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Hej!
Ett tips. Biltema har ett campingkök med engångs gasolpatroner.
Det kostar ca. 200 kr, är hopfällbart och ligger i en liten plastväska.
Gasolpatronerna är inte dyra dom heller och det är möjligt dom finns ute i europa också.
Vi använder själv ett sådant för att slippa steka inne i bilen och vi tycker det fungerar bra.
Krister.

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

det finns en grillplåt som tillbehör till gasolkök av den typen som Biltema säljer
fungerar alldeles utmärkt om man inte tvunget ska ha kolgrill, har en bekant som provat förra sommaren och var väldigt nöjd

F

F.d. 18301

Guest

:mcride: Jaha då var det snart helg , ska sätta i mina nya stolar i bilen .
Sen är den nästan klar för sitt första äventyr , dvs i min ägo . Måste byta stereo också , inget vidare ljud i den . La in lite kort på mitt objekt , som ska bli färdigt nån gång .:cool:

F

F.d. 18301

Guest

Hej kurt .
Du skrev tidigare att du hadde provat vanagon , har du kollat länken jag satte in ?:mcride:

Toppen