• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visp!!!

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Nu har i tröttnat på att handvispa grädden till jordgubbarna. Finns det någon 12v visp eller uppladdningsbar, som är värd pengarna? Var?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Visp!!!

Vi har en Braun uppladdningsbar stavmixer, modellen vet jag inte, den är några år, men den är toppen! Jag har klippt av kabeln och satt dit en ciggplugg, så jag kan ladda direkt från bilens 12v. Den går utmärkt att vispa grädde med, det följer med en visp och hög vispskål samt givetvis mixer. Gott med smoothie till frukost på gjord banan, yoghurt, jordgubbar, havregryn o mjölk!

/Ludde
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Visp!!!

hej jangus,

Jag hade samma problem och löste det med en stavmixer + tillbehör.
Jag köpte min på Lidl här i Holland 20,00 euro men det finns andra märken som har samma delar t.ex. Severin SM 3727, Pris 29,95 euro är av samma utförande.

Man kan vispa men också göra egna såser med färska kryddor, smoothis som man kör ihop med färska bär och/eller grönsaker t.ex.
Lycka till!

Hälsningar, :yes:
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Visp!!!

Tack allihop för tipsen så här långt.

En shaker har vi hemma tydligen. Ska ta och testa den.

Stavmixer vore ok. 1000 kr verkar dock lite mycket men jag får hålla ögonen öppna efter en billigare.

En 2-växlad handvevad har jag letat efter men inte hittat.

Fann en variant där vilken roterar efter samma princip som sådana där skruvmejslar där man trycker ned handtaget i en repetitiv obscen rörelse :wideeyed: . Den var bättre än en vanlig visp.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Visp!!!

Köpte för några år sedan på en mässa en mycket bra handvevad visp och mixer, den ser nästan ut som den från Tupperware men själva skålen är vidare och lägre.

Man kan välja om man vill använda vispen eller byter man den mot en liten dubbelkniv och kan hacka det mesta, alla tillmehör inkl veven går att lägga i skålen och tar minimal plats.

Säljaren tror jag brukar vara på Elmia och säljer även skärbrädor, knivar och lite annat smått och gott för köksregionen.

//Tommy
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Visp!!!

Tack allihop för tipsen så här långt.

En shaker har vi hemma tydligen. Ska ta och testa den.

Stavmixer vore ok. 1000 kr verkar dock lite mycket men jag får hålla ögonen öppna efter en billigare.

En 2-växlad handvevad har jag letat efter men inte hittat.

Fann en variant där vilken roterar efter samma princip som sådana där skruvmejslar där man trycker ned handtaget i en repetitiv obscen rörelse :wideeyed: . Den var bättre än en vanlig visp.

Ledsen...jag har sagt fel till dig, det var en Bosch stavmixer vi hade, f´låt...:oops: Den började på B i allafall....

/Ludde
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Visp!!!

Ni som rekomenderade Tupperware.
Har letat på nätet och funit den här modellen: Speedy Chef II+

Men var köper jag den. Jag tänker inte sitta på någon tupperwaredemonstration. Jag vill bara ha den här vispen och inget annat.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Visp!!!

Tips
Prova grädden som finns i sprayburk. Finns olika sorter.
Smakar och är riktig grädde. Går fort att använda bara skaka burken och sedan spraya på jordgubbarna.
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Visp!!!

Tips
Prova grädden som finns i sprayburk. Finns olika sorter.
Smakar och är riktig grädde. Går fort att använda bara skaka burken och sedan spraya på jordgubbarna.

Nja, jag har testat spraygrädden. Om man äter den bums går det hyffsat. Men gör du en jordgubbstårta eller liknande så ser det inte speciellt aptitligt ut efter 10 minuter.
 
Toppen