Idag bröt vi läger och fortsätter
SirMcLains underbara resa genom Sverige.
Efter att ha bunkrat förnödenheter i Vilhelmina, fortsätter vi in på Vildmarksvägen (Sagavägen). Vår resa hem går just nu på tvärsen och kommer att nudda Norge, före vi vänder söderut på grusvägar via Hällingsåfallet och kanske Dunnerklumpen vid Torkelstorp/Munsvattnet. Områden där jag fjällvandrade 2 veckor varje sommar när man var yngre. Härligt! Lär inte få med mig frugan på någon fjällvandring, men kanske en kortare promenix.
Såg en ynka fjolårskalv (tror jag). Det ända i renväg hittills. På tal om ren skulle jag köpa lite renskav på ICA i Vilhelmina, men hoppade det då kilopriset låg på 889 kr/kg.
Visa bilaga 176226
Vi har gott om tid på oss. 13 dagar tills Boulen i Motala börjar. Så vi kör lite babystep framåt och stannar när det känns bra. Har fått några tips på grejer att göra längs rutten,
men är tacksam för några till om det finns. (Hoppar över betalövernattningar) Vi ska nog åka till Lappkyrkan (Fatmomakke) och kolla på allt som bjuds där. Ska köpa lite rökt ädelfisk också och ha som middag i morgon eller övermorgon. Det ska man ju ha så kort tid som möjligt i bilen.
Just nu står vi här, strax före Saxnäs. Ganska naturskönt och
GRATIS naturligtvis.
Visa bilaga 176227
Här blir vi över natten. Har just fikat traditionellt. Kaffe med med Kaffeost i. Såå gott. Jag undviker ju kolhydrater, så detta passar ju utmärkt.
Visa bilaga 176228
Ps! Har ju blivit debiterad 38 m3 vatten under tiden vi har varit hemifrån. Min granne har hjälpt mig och fått kranen vid mätaren avstängd (låst skåp) och åkt ner till Canaragua (Vattenverket) och gjort en felanmälan. Fått ett ärende nr och en tekniker ska komma i veckan och felsöka problemet. 2 olika scenarier finns.
1. Ledningen mellan mätaren och min lägenhet (med avstängd huvudkran) läcker.
2. Abonnemangen är hopblandade, så jag betalar någon annans räkning och någon lycklig har fått min räkning.
Det sista är rimligast då ingen har klagat på fukt någonstans. 38000 liter är ju mycket vatten och någonstans borde någon reagera. Inga stora pengar. Handlar om 900 kr under 3 månader då vi varit bortresta. Inget jag går under för, men vi måste ju hitta problemet.