LadyMcLain
HBK Medlem (P)
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa
Du och jag
I dag är det alla hjärtans dag. Exact 10 år sedan vi flyttade in i vårt hus. Fick fika nu på på morgonen. Louise hade varit ut på ett bageri i morse och köpt lite läckerheter.
Jag har inte så många nära och kära i mitt liv längre. Det är min fru och mamma. Den ena har jag med mig och och den andra är i Norge. Men fick besked igår att hon kvistar över på ett besök till Benidorm i April.
Plus alla vänner förstås. Dom är lite svårt att räkna. Man kan ju vara vänner på olika stadier och sammanhang. Även om man inte träffas på ofta, vet man att man alltid är välkommen. Det här livet med husbil gör ju att man hela tiden på olika platser och arrangemang stöter på personer som man gillar. Och efter man stött på varandra 2-4 gånger börjar det kännas som någon slags vänskap. Och det är ju en jättegrej med Husbil. Sänder även en liten tanke till grannar och släktingar, men denna dag är ju i stort min fru:s...
Vi ska försöka hitta något bra ställe ikväll att smita iväg till, för oss själva. Det är nog inget stort problem här på Gran Canaria. Finns mååånga ställen att välja på. Får önska alla en bra dag.
Ps! Har hittat en restaurang på Herr Dynér:s sida om ät tips. Samsara Lounge verkar kul. Dit går vi.
Du och jag