Färden genom Sweden fortsätter, med årsmötet på gång. Vi tackade Micke & Maria för den underbara vistelsen på Ingarö och rundturen i Stockholms skärgård och ställde fören mot Söder i Stockholm. Det är hur lätt som helst att parkera i Stockholm. På många gator är det GRATIS
från 1700 L till 0700 M. Så vi åkte och ställde oss på Havregatan på Söder redan kl 1500. Jag tog den enorma smällen och betalade 14 kr via appen fram till 1700. Lättare att få parkering om man kommer något före det blir GRATIS
.
GPS: 59.306461, 18.068920
Vi hade en date på Stekpannan med 18 st vänner från Gran Canaria som bevistade Elitloppet på Solvalla under helgen. Vi hade parkerat på lagom promenadavstånd från festen. Jättekul att träffa massor av vänner. Vi stannade kvar en timme efter krogen hade stängt. Hur trevligt som helst. Vi träffas nästa gång i vinter på GC.
Vaknade ganska sent dagen efter. Hade varit lugnt och skönt på Havregatan under natten.
Inte långt därifrån bor ju Birglas. Vi hade sedan tidigare fått en generös inbjudan att bevista deras landlott här i livet. Så strax före 1500 klädde vi oss fint och tog med oss lite Blommor till Birgitta som hade haft bemärkelsedag dagen innan. Utrustade med den hemliga koden tog vi oss in genom det yttre skalskyddet till deras innersta och ringde på dörren. Det blev en hel eftermiddag och kväll där det blev både fika och mat. Jag tog dubbla laxfileer och grönsaker. Lite avundsjuk var jag när vissa satt med god cognac medans jag bara fick kaffe.
Tack Birgitta och Lars-Åke för gästfriheten. Vi ses ju snart igen på Årsmötesträffen.
Vi fortsatte vår färd direkt efter för att undvika måndagens rusningstrafik till
färjefästet till Vinön, där vi ställde oss GRATIS
för att ta färjan dagen efter. Ganska bra ställe, med dygnet runt öppen servicebyggnad. Skulle ha åkt med 1015 färjan, men den var full så vi kom med 1115 istället.
Framme på Vinön har jag en kompis som har en kåk alldeles bredvid badplatsen där vi kunde stå GRATIS
. Det är hur fint som helst på Vinön. Finns även en formell ställplats bredvid. 100 kr tar byalaget i år per natt. Då finns det bajamajor att tillgå och sopkärl.
Lagom att vila ut här tills Årsmötesträffen börjar. Sover gör vi naturligtvis i bilen som har de bästa sängarna, men huset är utrustat med ett spa. Och jag som gillar detta är alldeles skrynklig efter att ha bubblat hur mycket som helst.
Passade även på att tvätta upp så mycket som möjligt. Tack för gästfriheten Tomas Z även om du själv måste jobba nästan hela tiden. Vi ses på Gran Canaria i höst.
Ska åka förbi Gasolfyllarna i Örebro sedan på väg till Mariestad, så man inte får slut under träffen. Har bara en halv flaska kvar. Såg att LPG:n var ganska dyr. 11,50 /liter. Dyraste jag någonsin tankat.
Nu är det nära. Hakuna Matata.