F
F.d. 22252
Guest
Har forskat en del om vindrutor verkar som om originalrutorna håller längre mot stenskott och små prickar som försämrar sikten.
Har själv erfarenhet av en en vindruta som fick stort stenskott efter byte och som så blästrad ut ganska snart efter byte.
Försökte då forska i om det är skillnad i kvalitet mellan originalruta respektive den ruta man får hos en glasmästare när man byter.
Har kommit fram till följande:
Rutorna man får efter byte beskrivs av många som sämre kvalite tål stenskott sämre och blir repiga och får prickar av nötning väldigt fort.
Det är även min erfarenhet, tycker att det delvis bekräftas av att en stor tillverkare har agm-rutor som utbyte eller oem rutor som installeras på nya bilar.
Det verkar vara en avsevärd skillnad mellan originalrutor och utbytesrutor!
Ska byta ruta ruta snart och kommer att vis av erfarenheten envisas med att få en ruta med samma originalmärkning som finns på min nuvarande ruta ( kan hittas i något hörn) annars godtar jag inte bytet.
Finns tydligen akustiska rutor avsedda för bilar försedda med dieselmotorer och skillnaden är tydligen i plastskiktet mellan rutorna som gör att bilen blir tystare.
Detta verkar vara en het fråga för branschen handlar väl om pengar i det här fallet oftast försäkringspengar som vi alla får betala senare i premier.
Hoppas inte denna fråga blir lika infekterad som ac-frågan.
Vad har ni för erfarenheter?
Ska man vara tvungen att lämna bilen till återförsäljaren för att få originalruta och får man det ändå?
Själv kommer jag skriva av numren som står på rutan som jag tror suttit sen ny och kräva att en ruta med samma nummer ska monteras annars går jag till annan firma. Min kostnad blir densamma antar jag.
Har själv erfarenhet av en en vindruta som fick stort stenskott efter byte och som så blästrad ut ganska snart efter byte.
Försökte då forska i om det är skillnad i kvalitet mellan originalruta respektive den ruta man får hos en glasmästare när man byter.
Har kommit fram till följande:
Rutorna man får efter byte beskrivs av många som sämre kvalite tål stenskott sämre och blir repiga och får prickar av nötning väldigt fort.
Det är även min erfarenhet, tycker att det delvis bekräftas av att en stor tillverkare har agm-rutor som utbyte eller oem rutor som installeras på nya bilar.
Det verkar vara en avsevärd skillnad mellan originalrutor och utbytesrutor!
Ska byta ruta ruta snart och kommer att vis av erfarenheten envisas med att få en ruta med samma originalmärkning som finns på min nuvarande ruta ( kan hittas i något hörn) annars godtar jag inte bytet.
Finns tydligen akustiska rutor avsedda för bilar försedda med dieselmotorer och skillnaden är tydligen i plastskiktet mellan rutorna som gör att bilen blir tystare.
Detta verkar vara en het fråga för branschen handlar väl om pengar i det här fallet oftast försäkringspengar som vi alla får betala senare i premier.
Hoppas inte denna fråga blir lika infekterad som ac-frågan.
Vad har ni för erfarenheter?
Ska man vara tvungen att lämna bilen till återförsäljaren för att få originalruta och får man det ändå?
Själv kommer jag skriva av numren som står på rutan som jag tror suttit sen ny och kräva att en ruta med samma nummer ska monteras annars går jag till annan firma. Min kostnad blir densamma antar jag.