F
F.d. 17039
Guest
Sv: Vindkraftverk
Nej, jag vill inte förneka döda fåglar, inte fladdermöss heller. Men vi kör bil, t o m husbil (som väl får räknas till vardagslivets lyx) fast vi vet att det dödar både fåglar och människor.
Däremot tror jag på Montreals inlägg om besparingar och om besparingarna gör vindkraft onödig så är det givetvis det bästa.
Visst, självklart, det kan röra sig om naturliga svängningar. Men du är osäker, inte sant, eftersom du uttryckte det i en fråga? Jag är osäker. Men tänk OM det är så. Då är det väl rätt onödigt att dundra på med samma livsstil som vi gör.Slagkraftigt vapen med bild på "några döda fåglar", nja, det är ju bara ren fakta visualiserad eller du vill förneka även det?
Jag skulle kunna ösa in tusentals länkar och bilder här i forumet, men jag tror att jag gjort min poäng ganska klar? Inte för att jag är en enorm trädkramare direkt, men jag inser i alla fall idiotin med vindkraft.
Jag skulle vilja påstå att vindkraftshysterin kommer visa sig vara en väldigt liten parentes när det gäller elproduktion. Det är helt enkelt uppåt väggarna fel och det inser fler och fler runt om i världen.
Att sedan Sverige som redan är självförsörjande beträffande el för omvärlden ska försöka visa sig vara bror duktig på invånarnas bekostnad gör mig bara förbannad, in i h-e förbannad. En av anledningarna till att vi numera har dyrare el är att vi säljer el utomlands där elpriserna är högre. Det är klart att priserna höjs för Sveriges invånare då med om elbolagen kan få bättre betalt utomlands.
Beträffande klimatet (inte att förväxla med vädret), det kan möjligen inte röra sig om naturliga svängningar? Det är ju för länge sedan vetenskapligt bevisat att det varit flera istider. Vem vet, inte du, vem vet, inte jag
Dock är detta en helt annan diskussion....
Nej, jag vill inte förneka döda fåglar, inte fladdermöss heller. Men vi kör bil, t o m husbil (som väl får räknas till vardagslivets lyx) fast vi vet att det dödar både fåglar och människor.
Däremot tror jag på Montreals inlägg om besparingar och om besparingarna gör vindkraft onödig så är det givetvis det bästa.