• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vincents i Varberg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Jag tycker nog det är ganska intressant att få veta ordentligt hur ett välkänt förmedlingsföretag hanterar de här frågorna? Det kan ju vara fler här som skulle kunna tänka sig att utnyttja ett sådant företag. Intressant är naturligtvis vad som står i det finstilta, t.ex. om ansvarsbiten när företaget har hand om fordonet, kostnaderna när de inte får sålt fordonet och liknande? Och hur de här frågorna hanteras i verkligheten?
 
F

F.d. 28257

Guest
Sv: Vincents i Varberg

Hej igen Wberger och andra!

Det kan tyckas konstigt att ta upp en avsomnad tråd men eftersom det skrivits så mycket negativt, vilket jag först nu fått reda på, kände jag i min roll som ny platschef på firman att vilja ge svar på frågeställningar.
Reklam, nja!
Det kan finnas risk att det är sämre för oss, det medger jag, men är villig att ta risken, vill gärna få upp saker till ytan.
Någon skrev att tråden borde raderas, det är också en möjlighet.

Affären med Livibil anser jag vara överspelad, vi (jag) har bett om ursäkt och kompenserat Livibil för det vi har kommit överens om, det har jag förklarat i tidigare inlägg.
Vi önskade att hon skulle vänt sig till ARN men orkade inte, vilket är jag till fullo förstår.

Vi kan inte köra bilar på grönplåt om vi inte äger de själva.

Jag hoppas att de som vill veta mer om ärendet i sig eller hur vi agerar som säljare/förmedlare gärna kontaktar oss och gärna mej så skall jag beskriva det och då tror jag de flesta kommer förstå att det är en seriös verksamhet.
Under 2015 har det skett en rad misstag (pga sk växtvärk skrev någon) men också pga några dåliga beslut vilket också tidigare beskrivits. Det har vi bett kunder om ursäkt för.

Målet är att hjälpa kunde som inte själva orkar eller kan sälja sin bil själv, vi skall givetvis inte "utnyttja någons jobbiga period".
Ett marknadsmässigt pris skall sättas på produkten och därifrån tas en provision. Vi jobbar också med varudeklaration och extra garantier ut över konsumentköplag, dessa betalar förmedlingstagaren för.
En offert ges innan avtal skrivs.

Vi ser mycket fram emot 2016 och en fin säsong både för oss och en fin sommar för alla som är ute och campar.
Det handlar trots allt om att göra något vi alla älskar.:)

För min del slutar tråden här, ring mej gärna om ni ar synpunkter eller åsikter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen