• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vincents i Varberg

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vincents i Varberg

Ang.Livibil måste det väl ändå anses som att företaget naturligtvis är skyldigt att ersätta fälgar som om jag förstått rätt, företagets personal har skadat under transportkörning, och lucklås som skadats medans bilen varit i företagets vård måste väl också vara självklart?
Hur det sedan var med körda 100 mil välanvänd toalett och smutsig bil skulle också vara intressant att höra?

Med hundra mil kommer man knappast till Spanien men man kan uppleva mycket på betydligt närmare håll.
Ett seriöst företag tar på sig sin del av "missarna" och undviker att kunden framstår som den "felande länken". Det gäller nog att komma överens snarast möjligt, (till varje pris) för ett företag för att inte tappa i anseende och tappa eventuella kunder.
För egen del tänker jag på ordspråket "ju mer man rör i skiten ju mer luktar det".
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Hej igen!

Siw var med vid lastning av hjulen och hade då ingen åsikt om om hur detta sköttes. Skadorna har med största säkerhet hänt under transport.
Företaget har ersatt Siw med nya luck lås och full ersättning efter hennes krav på fälgarna, detta trots att vi inte med säkerhet kan veta att de var oskadda innan, detta var inget vi tittade speciellt på.

När det gäller de beskyllningar som finns och som eskalerade på husbilskompisar.se där flera personer gjorde stor sak i att vi skulle ha använt bilen eller tom hyrt ut den är något som skadat företaget.
Det finns ingen grund i det som skrevs och läs mellan raderna så förstår ni nog hur dumt det låter.

Ring gärna och fråga om vi hyr ut fordon, svaret kommer bli nej, vi har andra firmor vi brukar rekommendera för detta.
Att toa tanken skulle vara full kan bara betyda att den är välanvänd.
Det krävs ett par besök för att fylla den, det vet alla som åker husbil.
Låt säga ATT någon kund som varit hos oss blivit akut nödig skulle använt toa skulle knappast fylla tanken, dessutom hänger det inget papper i bilarna.
Att vi skulle använt bilen eller hyrt ut den är befängt.
Skulle vi "låna" någon annans bil när vi har egna inbyten, och dessutom köra den avställd 100 mil under sommaren med de risker som finns.
Det går att kontrollera om en bil har ställts på och då hade också Siw fått en faktura från transportstyrelsen.
Att vi skulle kört bilen avställd...
Fundera på om det verkar troligt av ett 15 år gammalt företag. Det händer inte.

Störst sannolikhet är att Siw glömt att tömma toa tanken innan vi hjälpte henne att hämta bilen i Skåne.

Ang miltalet har Siw inte koll på exakt mil på mätaren och dessvärre hade inte varudeklaration utförts på bilen när den togs in, vi hade då haft både exakt miltal och upptäckt den fulla toatanken.
Bilen har körts från Skåne till Varberg, sedan till Halmstad (eller om det var Falkenberg) efter avbruten förmedling och sedan till till Forsbergs i Hyssna för fukttest och sedan till Skån, en resa på ca. 80 mil.
Det kan bara vara dessa mil som är körda.
Vi har inte använt bilen, hyrt ut den, och ingen kund har gjort någon provkörning.
Vill minnas att vår tekniker var på verkstad och BP med bilen med det innbär kanske 2-3 mil totalt.

/Rolf 0340-500223

Har er tekniker kört till verkstad och till Bp med en avställd bil?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Företaget utnyttjar en säljare som befinner sig i en tråkig livssituation. Hon anliter pga detta ett företag som hon tror skall hantera försäljningen på ett proffsigt sätt. Företagets förklaring är i mycket patetiskt. Att erkänna sina fel och briste och på detta sätt skaffa sig bättre reklam hade varit mer på sin plats.

Jag skulle aldrig kunna använda en firma som denna.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Jag skulle aldrig kunna använda en firma som denna.

Har aldrig förstått vitsen med att gynna förmedlingsfirmor. Varan blir ju bara dyrare för kunden då firman vill ha sin provision.
Ta ett gäng bra foton, ut med fordonet på blocket. Är fordonet inte sålt inom några veckor så tycker marknaden att varans pris är fel. Korrigera priset och fordonet säljs. Har kört med den taktiken på 10 husvagnar, 3 husbilar och ett gäng bilar/motorcyklar genom åren. I stort sett alla fritidsfordonen har sålts utan förlust = ej dumpade priser.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Vincents i Varberg

.
 
Senast redigerad av en moderator:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Har aldrig förstått vitsen med att gynna förmedlingsfirmor. Varan blir ju bara dyrare för kunden då firman vill ha sin provision.
Ta ett gäng bra foton, ut med fordonet på blocket. Är fordonet inte sålt inom några veckor så tycker marknaden att varans pris är fel. Korrigera priset och fordonet säljs. Har kört med den taktiken på 10 husvagnar, 3 husbilar och ett gäng bilar/motorcyklar genom åren. I stort sett alla fritidsfordonen har sålts utan förlust = ej dumpade priser.

Ibland kan vitsen vara att man får hjälp med det man själv inte orkar. Vincents hämtade bilen som var i tipp topp skick hos mig två dagar efter att min man dog. Jag orkade helt enkelt inte med en försäljning privat i det läget. Med facit i hand inser jag nu att jag hellre skulle behållit bilen tills jag orkade sälja den privat men visste då inte hur länge det skulle dröja. Dealen med Vincents som de beskriver gjorde jag för att få detta ur världen... orkade inte driva ärendet i ARN även om det hade varit det rätta... ibland får man välja sina strider och vad man spiller kraft och energi på.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Vincents i Varberg

.
 
Senast redigerad av en moderator:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Jag skrev mitt senaste inlägg 20 augusti och nu 17 november väljer Vincents att väcka liv i tråden igen.....
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Grön plåt möjligt , men 100 mil och smutsig toa!

Det är företaget själv som drar negativ uppmärksamhet till sig. Först för att inte göra rätt för sig. Sedan för att slingra sig och nu för att väcka liv i en avsomnad tråd.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Slingra sig?

Jag tycker nog dom har svarat tydligt och rakt på "anklagelserna".
I mina öron låter det mest som en del missförstånd kombinerat med en del växtvärk.

Deras förklaringar har ju heller inte ifrågasatts.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Slingra sig?

Jag tycker nog dom har svarat tydligt och rakt på "anklagelserna".
I mina öron låter det mest som en del missförstånd kombinerat med en del växtvärk.

Deras förklaringar har ju heller inte ifrågasatts.

Jag har haft en hel del kontakt på olika sätt med Vincents där jag ifrågasatt deras bortförklaringar till de konstaterade problemen. Tänker dock inte föra den debatten här.

Kan dock berätta att den ersättning som Vincents pratar om att jag fått bestod av att jag slapp betala den rekonditionering av bilen som de aldrig gjorde och att övriga kostnader för deras misslyckade uppdrag ströks.

Orkade i min sorg inte föra kampen vidare i ARN utan grävde ner stridsyxan och tog detta som en dyr läxa.

I mina ögon är det dock positivt att Vincents själv lyfter fram denna tråd så informationen går fram till de som missat den tidigare och kanske är på gång att skulla sälja sin bil.
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.772
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Betyder det att du inte heller har fått ersättning för de skadade fälgarna o.s.v. Utan att det också ingår i att de strukit debitering för ej utförda tjänster?
 
F

F.d. 28257

Guest
Sv: Vincents i Varberg

Svar till Wberger:

Vi har i kontrakten rätt att ställa på bilarna vid provkörning eller när transport till verkstad eller BP.

/Rolf
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Vincents i Varberg

Företagets representant har redogjort för sin syn på saken & vad dom ersatt likaså har motparten beskrivit hur hon upplevt det hela. Ord står mot ord & bara de inblandade vet hur det ligger till. Vi som läser kan bara gissa & tro.

Är det inte dags att stänga tråden. Den börjar likna ett personligt vendetta.

För min egen del skulle inte jag vara orolig att anlita Vincent's dom har ju trots allt fått goda vitsord av en del av oss.

Bennie
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen