• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vill bli med husbil!

F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Tack! Fy Fabian va jag är tacksam för svar! :)
Så svårt att sitta själv och leta och fundera...
TAAAAAACK!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vill bli med husbil!

Det tog oss 3 år efter mycket läsning här på HBK och flera mässbesök, innan vi bestämde oss för vår husbil. Tips vi kan ge dig är att PROVKÖRA, det ska kännas rätt! Vi vill önska dig lycka till och att du hittar det som passar dig : )

R&M
 
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Tack! Jag ska prova massor! Startar nu :)
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Ylva!
Försök att hitta någon här på forumet i närområdet som har erfarenhet att ev. Följa med och kolla samt provköra!

Det borde vara ett bra tips!
 
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Men JA!!! Bra idé!

Så:
om det finns nån kunnig i närheten av Köping och som kan tänka sig att hänga med och titta lite så får du/ni (ja vi kanske blir ett helt gäng. Kanske blir festivalstämning tillochmed och jag kanske bjuder alla på bullar och så) väldigt gärna det :D Bara att räcka upp handen. Och höra av sig. Tack på förhand :wink:
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Hej Ylva!
Åker du till Gävle så ställer jag upp.
Vi har en Citroen C25 1990 ARCA Europa sedan 1år tillbaka.
Den fick sig en rustning då och jag känner till en hel del
om dessa efter all läsning på detta eminenta forum.

Lycka till.
//Tony
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Vill bli med husbil!

Hejsan i vårvär...kylan ! Ett tips är att hyra det gjorde jag och min kära hustru,
Du kan hitta uthyrare både hos husbilsfirmor (ganska dyrt) men även privat på blocket det kan vara ett bra sätt att testa om det är nåt för Dig och Din son
Lycka till önskar Hasse & Ingegerd
 
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Tack Tony! Urschysst! Hör av mig om jag hittar något objekt som verkar sevärt i dina trakter.
Bamsekram till dig!:bye:
 
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Tack för tips Hasse & Ingegerd!
Jag har hyrt husbil några gånger så jag vet att det passar oss :) Jag vill inte leva utan husbil känner jag, vi kommer använda den flitigt.
Men jag är dålig på märken, motorer osv... Vill göra ett bra köp. Man vet ju aldrig med gamla bilar iofs. Men jag tar gärna emot all hjälp och tips som jag kan få. Det är roligt att sätta sig in och lära sig om det här tycker jag :yes:
 

kim-63

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
2891
Medlemskap
2024
Sv: Vill bli med husbil!

Frankian ser bra ut på bilderna om allt fungerar som det ska så verkar det vara mycket bil för pengarna men pruta lite ska man alltid göra
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Vill bli med husbil!

Var inte för rädd att det är en bensinare men var väldigt noggrann med fukt och att fukttesten är korrekt gjord och fråga var du får för garantier om det är av en handlare. Har blivit missledd angående det flera gånger.
Lycka till med husbilslivet och tror säkert att ni kommer att finna nöje med detta. Du kommer också få både hjälp och god kamratskap här på forumet.
 
F

F.d. 29289

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Lycka till önskar jag dig först o så en input om en annan viktig detalj Lukten lukten lukten , många förnövrIgt dvs teknisk bra bil kan lukta väldigt illa inuti inte bara toalett och kylskåp utan i dynor skåp mm. Ofta beror det på rökning matos och dåligt städade bilar många ägare till äldre bilar tyskinport . Mycket vanligare söder över att röka i bilen så är det bara. Tyckte nog att bustnern med långsoffa och ljus inredning o kök bak skulle passa er bra en säng var och sittgrupper intakt. Gör att ni kan ta den ja kanske inte sonen underbara tuppluren i husbilen .... Lyssna till gatuliv, vågor, skrattande barn ja var ni än befinner er , mvh MB
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Tack ska ni ha <3
Jag ska ha det i åtanke. Känner att det är mycket värme och kamratskap i forumet. Riktigt roligt! Jag är redan husbilsägare, bara själva husbilen som fattas. Men snart så ska nog min pärla dyka upp :spinny:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Vill bli med husbil!

Tack ska ni ha <3
Jag ska ha det i åtanke. Känner att det är mycket värme och kamratskap i forumet. Riktigt roligt! Jag är redan husbilsägare, bara själva husbilen som fattas. Men snart så ska nog min pärla dyka upp :spinny:

Rätt inställning. Jag var också husbilsägare 3 år före jag köpte min första.:D

Ps man kan aldrig överskatta en egen säng i längden...
 
F

F.d. 22013

Guest
Sv: Vill bli med husbil!

Precis! Ens egna säng är ju heaven! (Helst när man som jag, har problem med rygg) Husbil är ett fantastiskt påfund
 
Toppen