Carthagofrik
FD HBK Medlem
Sv: Vilket Chassi ?
Har en kompis som sitter här och undrar vad ni säger om Iveco Cargo cassie och motor?
Har en kompis som sitter här och undrar vad ni säger om Iveco Cargo cassie och motor?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag skulle vilja gå till handlarn ock beställa min HB med ett chassis JAG vil ha,inte det chassit HB-tilverkarn vill använda,då det kan va så olika!!!!!
[Har en kompis som sitter här och undrar vad ni säger om Iveco Cargo cassie och motor?/QUOTE]
Jag säger, bra grejor med obegränsad livslängd som husbilschassi.
Håll dock koll på lastförmågan, chassit i sig plus påbyggnaden som brukar göras på dessa kraftiga chassin har hög egenvikt. (stora premiumbilar med "all" utrustning)
Som 7500 kg bil är dom helt olämpliga.
Lastförmågan kan vara 400-600 kg, helt otillräckligt.
[Har en kompis som sitter här och undrar vad ni säger om Iveco Cargo cassie och motor?/QUOTE]
Håll dock koll på lastförmågan, chassit i sig plus påbyggnaden som brukar göras på dessa kraftiga chassin har hög egenvikt. (stora premiumbilar med "all" utrustning)
Som 7500 kg bil är dom helt olämpliga.
Lastförmågan kan vara 400-600 kg, helt otillräckligt.
En Iveco är ju inget annat än en tyngre Fiat.Dom tilvärkas ju
på fabriken til FPT/Iveco båda två!
N+B Flair 7490 Kg på Iveco lastar väl över 1000 Kg ??
Ottar
Det är inget problem att få välja chassi på sin nya husbil.
Lägg bara upp tillräckligt med pengar vid ditt inköp, så får du vad du vill.
För en rimligare prisnivå blir det till att svälja vad serieproduktionen erbjuder.
Tycker man att det blir för dyrt med specialbeställning, ja då har man inte råd med sitt önskemål.
Så enklelt är det, priset avgör oftast vad man beställer.
Så är det nu,ja.Det vet vi alla,män varför??
Skulle man inte hos alla HB-handlare
få bäställa vad man vill av chassis?
Det borde väl vara en självklarhet som
HB-tilverkarna skulle ärbjuda kunderna!
Ottar
Både Reisemobil och Promobil har vid flera tillfällen jämfört Fiat med M-B. Ingen kvalitetsskillnad enligt dessa, i princip var skillnaden endast fram- resp bakhjulsdrift.Ska man gå efter vad som nämnt hä på detta forum , av de som kör Fiat, alternativt Mercedes så är det ju bara att läsa, om vad som hänt Fiatägare , växlar hoppar ur, växlar går inte i sitt läge m.m. , ja bara ett axplock. Men den som nämner kvalité, vet väl inte vad han snackar om. Att jämföra Merca och Fiat, finns inte på kartan. Sedan får ju var och en ha sin uppfattning. En del blir saliga på sin egen uppfattning, och tur är väl de
Ha de gott
Fidogits
Svaret är väl ganska enkelt, de olika chassierna är inte alls särskilt lika, i praktiken blir det mer eller mindre olika bilar, vilket blir lika med specialbyggen i väldigt korta serier. Det betyder naturligtvis mycket högre pris?!