Står just nu lite tvingad på en ställplats med vatten, tömning och el.
Bilen har tom gråvattentank, tom toakassett, tom reservtoakassett, full vattentank, fulla batterier och full sol på solpanelerna samtidigt.
Kopplade in strömkabeln i ren snålhet
för att spara något hg. gasol till driften av kylskåpet, men ok.... ibland.... kanske. Gillar valfrihet i alla fall med tillbehören, även om den här varianten säkert är smidigast för innehavarna.
M.v.h. JANKRO.
Hej igen, måste göra lite tillägg till mitt tidigare inlägg.
P.g.av mitt resesällskap denna sommarhögtid (min gamla moder) så behövde denna resa lite mer utvecklade faciliteter, även om hon själv tycker att bara bilen duger gott.
Att sträcka sig till campingplats är omöjligt för jag behöver varken minigolfbana eller vattenrutschkana (inte heller ett behov för gamla mor), men några nätter på ställplatser blev det i alla fall.
Det jag kunde konstatera var att det har blivit väldigt poppis att som i mitt tidigare inlägg inte längre ge kunden någon valfrihet. Allt inbakat och ett pris verkar vara den nya given som sprider sig. Kan kanske bero mycket på att det har framkommit att många väljer bort, eller i alla fall inte så många som man räknade med från början vill ha/behöver el bara för en natt eller kanske flera, och väljer bort den inkomsten för innehavarna.
Förra året på samma plats så var priset 120:- och tillägg för valfri el 30...eller kanske 40:- tror jag.
Jag gick bort till samma fina stora display med lite olika val som innan. Den stog nu på priset 200:- med el.
Ökat pris tänkte jag, men det är ju normalt p.g.av Corona, krig och annat elände.
Tryckte på skärmknapparna för att ändra och ta bort elen i alla fall, men kunde konstatera att de funktionerna var döda fast upplägget fanns kvar som förr, och inget annat alt. fanns än 200:- med påtvingad el. Ja, ja ok. kan förstå deras tanke att alla måste betala för el för att få högre inkomst från alla..... kanske.
Tyvärr så började det ösregna så jag struntade denna gång i att koppla in elen bara för kylskåpet under natten, och undviker nog tyvärr den trevliga platsen i fortsättningen också.
Denna gång tömde jag i alla fall toakassetten, men det blev aldrig väder för att vandra till faciliteterna för gamla gumman.
M.v.h. JANKRO.