Madde Malte
HBK Medlem
Rapido dreamer D 55 select 6 m separat toaa duch 135 l kylskåp ligger på tvären.
Madde Malte
Madde Malte
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Lika mycket plats? Många har ju två stora gasbehållare typ P11. Dieseltanken är ju densamma oavsett du har dieselvärme eller inte. Kolla hur det ser ut i en bil med gasol resp diesel.Dieselvärme tar för det mesta lika mycket plats som gasol,kompressorkyl drar ström fundera på om gasol är ett bättre val.
Fundera även över om en 6,4m bil vore att föredra,jag är inte förtjust i tvärbädd att kliva över varandra,många väljer 6m pga. avgifter, hänger du på cyklar så är bilen över 6 m iallafall.
Jag hade inte för avsikt att ta bort all gasol, du måste fortfarande ha för matlagning och jag skulle välja gasolkyl samt 6,4m bil,men det är mitt val, en 5,4m skulle inte fungera då vi gör långa resor.Lika mycket plats? Många har ju två stora gasbehållare typ P11. Dieseltanken är ju densamma oavsett du har dieselvärme eller inte. Kolla hur det ser ut i en bil med gasol resp diesel.
Kompressorkyl drar ström därför ska man ha solceller. Sen beror det förstås på hur man utnyttjar bilen, ska du bara åka i Norrlands inland på vintern och då ligga still under lång tid, ja då ska man nog inte förlita sig på solceller. Om man följer diskussionerna på forumet då ser man sällan klagomål på dieselvärme, däremot finns det mer än ett bekymmer med gasolvärme om man får tro de som behöver hjälp med sina gasolbrännare.
Har du en bil på 5,40 så blir det möjligt att ha cyklar och klara 6 meter.
Visst har man en liten blå ’campinggasflaska’ till spisen. Betydligt mindre än 2 st P11. Jag har en 5,40 som funkat utmärkt för två allt emellan norra Varangerhalvön och sydvästra udden i Portugal. Så det beror nog på vad man gillar och värdesätter. När man ser plåtisar registrerade i Tyskland så är det riktigt vanligt med den kortare varianten. Men visst smaken är olika, men funkar det gör det!Jag hade inte för avsikt att ta bort all gasol, du måste fortfarande ha för matlagning och jag skulle välja gasolkyl samt 6,4m bil,men det är mitt val, en 5,4m skulle inte fungera då vi gör långa resor.
hej ! har ni kollat på karmann 590 ? kabe gör en variant som heter affinity tror jag ? visst finns cartagho i premiumsegmentet men varför lägga så mycket pengar mer för ett namn ? lycka till !
Dubbelgolv kan ju vara en fördel ibland men då blir det en högre bil som kan vara en nackdel, inte så smidig och väger mera.
Plåtis med dubbelgolv???
På Ducaton ser man tydligt när det är den förhöjda skåpbilen, skåpet fortsätter vidare uppåt ovanför framrutan!Plåtis med dubbelgolv???
Pålle
Jag tycker allt att det är betydligt mera som skiljer än namnet. Titta t.ex. på träarbetena, smarta lösningar med toalett och bad m.m.
Jag tycker nog att kvalitetskänslan är några snäpp högre än de flesta andra. Men naturligtvis är också priset högre.
Vi har helst tänkt oss en ny, men nyare begagnad funkar också.
Budgeten ligger på 500k-700k.
Plåtisien ska vara max 599cm lång, sängen ska vara på tvären.
Bra planerad för 2personer.