• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken operatör Kontantkort surf är bäst för övervakningskamera 4g

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Hej
Införskaffade en 4G övervakningskamera nu frågan vilket kontant kort Sim ska man köpa. Jag ser att hallon kontantkort är bara giltigt i 30 dagar sen måste man fylla på nytt surf och det blir ju lite dyrt. Mobil surf kontantkort behöver inte ha SMS eller telefonsamtal utan det ska bara vara surf alltså.
Är det någon som har erfarenhet så Kommentera gärna?

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Har du tele2. Så har dom datakort för 99 kr i Månaden då får du lika mycket surf som du har på telefonen, Använder ett sådant i min Router i Husbilen. Då jag har obegränsat surf så blir det lika på surfkortet

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Telenor har kontantkort man väljer
Månad
12månader
24 månader
Surf+ mängd GB
Priserna verkar ju helt galna 499 kr i månaden i 24 månader och efter det är man bunden ytterligare 24 månader nått. Det måste finnas något billigare än Telenor kameran drar ju bara en halv gigabyte i månaden kanske i standby. Det måste ju finnas något sim-kort just gjort för vildmarkskamera och övervakningskameror, om någon vet något om detta

Senast ändrad:

FredrikR

HBK Medlem
Kommun
JÖNKÖPING
HBK-Nr
34266
Medlemskap
2025
Priserna verkar ju helt galna 499 kr i månaden i 24 månader och efter det är man bunden ytterligare 24 månader nått. Det måste finnas något billigare än Telenor kameran drar ju bara en halv gigabyte i månaden kanske i standby
Du kan ladda 5gb 1 år för 275 kr eller 10gb 1 år för 325 kr på Telenor kontant. Det borde ju vara perfekt?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Priserna verkar ju helt galna 499 kr i månaden i 24 månader och efter det är man bunden ytterligare 24 månader nått. Det måste finnas något billigare än Telenor kameran drar ju bara en halv gigabyte i månaden kanske i standby

Hej, en teori är väl att bolagen har ju länge försökt att bli av med kontantkorten, mest de äldsta som bara hade en liten kostnad för att hålla liv i dem en gång om året.
Nu när 2G och 3G skall stängas ner så ser de väl chansen att tvinga in de som behöver kort (som gett dålig inkomst till annat än telefoner) på nya varianter som kostar mer.
Det är ju massor med larm och även uppkoppling av nyare bilar som kommer att sluta funka snart, men det behövs ju då inte bara ett nytt 4G kort, enheten måste ju också klara av 4G.

M.v.h. JANKRO.

Ps. FredrikR's förslag ovan har ju också två års avtal med vald surfmängd och då ingår 1000 SMS/MMS, och det finns ju larm som skickar just SMS/MMS så då är ju även det fixat.

Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hans Erik... vilken operatör använder du själv just nu? Du kanske kan ha två sim- kort på samma abonnemang? Jag vet inte om det är möjligt? Bara en tanke jag fick.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja 3G har nog i praktiken försvunnit undrar hur många villalarm som använder 3G som slutat fungera men förhoppningsvis har man informerat i tid?
Själv har jag ett extra simkort som min son använder det har kostat 110krmån men det var extrapris det komer bli drygt 200kr snart. Har haft ett extra datakort som började med 39kr sa upp det när de ville ha 120kr för det vara bara för datatrafik men såklart skulle man kunna ringt med det när man klickat i rutan och godkänt samtal via LTE.
Eftersom jag har oändlig surf 1gb utomlands men hemma har våra 2 simkort varit nästan 1tb utan kommentarer.
När bi tappade 3g så fick vi 5g nu är det så att den blir nedlastad så ofta mitt i ett samtal tappas förbindelsen när den shiftar över till 4g.
Jag misstänker att inte hela nätet är gjort för 5g utan att man måste minska antalet användare för att klara ut det hela.

Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Priserna verkar ju helt galna 499 kr i månaden i 24 månader och efter det är man bunden ytterligare 24 månader nått. Det måste finnas något billigare än Telenor kameran drar ju bara en halv gigabyte i månaden kanske i standby. Det måste ju finnas något sim-kort just gjort för vildmarkskamera och övervakningskameror, om någon vet något om detta
Se fredrikR svar. Ett belopp på den surf du väljer. Ingen upprepad månadsbetalning

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Hans Erik... vilken operatör använder du själv just nu? Du kanske kan ha två sim- kort på samma abonnemang? Jag vet inte om det är möjligt? Bara en tanke jag fick.
Jag har hallon mobilt bredband i routern i min husbil och i min mobil har jag den billiga 100 kr.
Men Hallon kolla bilden. Du får betala 89 kr i månaden för det är bara giltigt i 30 dagar när man köper det även om man förbrukar mobildata eller inte. Eller kanske jag har missförstått men jag kan inte hitta någon förklaring på de att det bara är helt 30 dagar
Du kan ladda 5gb 1 år för 275 kr eller 10gb 1 år för 325 kr på Telenor kontant. Det borde ju vara perfekt?
Tack så mycket Jag ska undersöka vidare och se var någonstans man kan köpa detta

Bilagor

• Screenshot_20240712_204532_Chrome.jpg
    Screenshot_20240712_204532_Chrome.jpg
    308 KB · Visningar: 15

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Jag är inne på Coop och Willys och kollar Telenor surf sim Det är typ 225 spänn för 20 GB giltigt 30 dagar, efter 30 dagar måste jag betala 225 spänn igen. Det är någonting jag missat känns det som du får gärna skicka en länk till vad du beskriver

Opus 52

HBK Medlem
Kommun
Bengtfors
HBK-Nr
27508
Medlemskap
2025
Jag är inne på Coop och Willys och kollar Telenor surf sim Det är typ 225 spänn för 20 GB giltigt 30 dagar, efter 30 dagar måste jag betala 225 spänn igen. Det är någonting jag missat känns det som du får gärna skicka en länk till vad du beskriver
Du får kolla noggrant finns både månadsladdning och årsladdning på telenor kontantkort jag har 100 gb årsladdning
Både till router och larm

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Kolla länken i #12 verkar vara möjligt att ladda just surf för längre tid....
För övrigt finns det ev några oklarheter? ? Så bestäm dig inte förrän det hela är helt klart..o tydligt.

Ps läs inlägg # 15 ...också viktigt.

Ps 2 läs inlägg # 14 .... också viktigt.

Det tycks finnas surf laddning för
En månad ett år och två år...

Samtidigt måste du hålla koll på hur ofta du måste ladda kortet för att det ska gälla! ! Detta är väldigt viktigt! Går det för lång tid.... då vips är det borta.. indraget? ?

Så köp inget förrän du har full koll på de här frågorna.

Senast ändrad:

essge

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2025
Beställ gratis kontantkort här:
När du fått hem kortet registrera kortet och ladda det här med GB:
Välj en månad, ett år eller två år.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Ursäkta att jag hoppar in här...
Jag har tele2 och kan ha flera simkort på samma abonnemang... Men varje simkort kostar ca 95:- i månaden :eek:

Jag har för mig att man kan köpa utländska simkort i typ tobacksaffärer
Som gäller så länge man har datamängd kvar på kortet..

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Beställ gratis kontantkort här:
När du fått hem kortet registrera kortet och ladda det här med GB:
Välj en månad, ett år eller två år.
Tack bra information men kan jag köpa det här kortet i någon affär i Malmö Jag pallar inte beställa online och vänta

Toppen