• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken operatör Kontantkort surf är bäst för övervakningskamera 4g

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag har ett Wifog small i garaget där jag har husbilen. Kortet sitter i en usb-router/modem som endast har 2st wifikameror uppkopplade 24/7.
För 40kr/mån får jag 1gb, jag har aldrig lyckats förbruka denna datamängd, har över 2gb i potten.
Men det går såklart att fylla på mer, antingen köper man mer data, eller så kan man kolla på reklam eller göra enkäter för mer data.
Det ingår även 50sms och 50samtal ifall man behöver den tjänsten.

essge

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2025
Tack bra information men kan jag köpa det här kortet i någon affär i Malmö Jag pallar inte beställa online och vänta
Finns startpaket med ett ”oladdat” kort för 49 kr här:

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Finns startpaket med ett ”oladdat” kort för 49 kr här:
Tack för länken Men är inte det kortet ett kombinerat SMS ringa och surfkort? Övervakningskamera behöver bara surf menar jag eller hur funkar det?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Tack för länken Men är inte det kortet ett kombinerat SMS ringa och surfkort? Övervakningskamera behöver bara surf menar jag eller hur funkar det?
Betala inte för kortet ,du för ett gratis frånTelenor, sedan laddar du det med enbart surf, enligt mitt inlägg #12
Du kan ladda kortet med samtal, surf, Sms beroende på vad du vill ha

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Betala inte för kortet ,du för ett gratis frånTelenor, sedan laddar du det med enbart surf, enligt mitt inlägg #12
Du kan ladda kortet med samtal, surf, Sms beroende på vad du vill ha
Men Kjell & Company tar ju 49 spänn vart någonstans kan man få det gratis tror du

Bilagor

• Screenshot_20240713_155547_Chrome.jpg
    Screenshot_20240713_155547_Chrome.jpg
    481,1 KB · Visningar: 1

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2026
Telenor är påväg bort med sina kontantkort för enbart surf.
Det är gratis att få ett nytt kort om du tappat bort det gamla (vilket jag hade gjort när jag pratade med dem i måndags).
Möjligheten att tanka enbart surf kommer försvinna sa de.
Så jag passade på att fylla för 24månader....

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Telenor är påväg bort med sina kontantkort för enbart surf.
Det är gratis att få ett nytt kort om du tappat bort det gamla (vilket jag hade gjort när jag pratade med dem i måndags).
Möjligheten att tanka enbart surf kommer försvinna sa de.
Så jag passade på att fylla för 24månader....
Tack för informationen och Tack alla ni andra som har tipsat husbilsklubben och admin Du är bäst, Jag ska köpa startpaket Telenor och se om det går att ladda bara Surf med appen Telenor ladda

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
Köpte ett kontantkort med 2 års surf idag i en Telenorbutik. Trodde kortet skulle vara gratis i en Telenorbutik, men icke sa Nicke, fick betala 49:- kronor för kortet.

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Köpte ett kontantkort med 2 års surf idag i en Telenorbutik. Trodde kortet skulle vara gratis i en Telenorbutik, men icke sa Nicke, fick betala 49:- kronor för kortet.
Tack för informationen och vad betalar du för två års surf? Är det något annat som är bra att veta berätta gärna

Krapylet

HBK Medlem
Kommun
Sarpsborg
HBK-Nr
37108
Medlemskap
2025
Telenor butiker i Malmö: Emporia, Mobilia och Triangeln.
Se till att du får ett tomt kontantkort för 45:- Ladda sedan med appen. Jag laddar 150 g/1 år. Perfekt för mig.

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Telenor butiker i Malmö: Emporia, Mobilia och Triangeln.
Se till att du får ett tomt kontantkort för 45:- Ladda sedan med appen. Jag laddar 150 g/1 år. Perfekt för mig.
Kan man köpa det billigaste för att bara testa eller måste man köpa ett ettårs eller två årskort direkt, eller går det att uppgraderade billigt månadskort 31 dagar till två årskort. Jag vill ju provköra denna övervakningskamera från Netonnet https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/smarta-hem/overvakningskamera/deltaco-sh-ipc10/1031801.9438/
För att se om det är någonting Jag vill ha eventuell lämna tillbaks.

Bilagor

• Screenshot_20240714_195244_Chrome.jpg
    Screenshot_20240714_195244_Chrome.jpg
    259,1 KB · Visningar: 2

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
Köpte ett kort laddat med 150GB under 2 år. Betalade 725:-kronor för laddningen. Skall använda kortet i en åtelkamera långt hemifrån. Har ingen klar uppfattning om hur mycket data som går åt därför tog jag i när det gäller datamängd. Min förhoppning är att inte behöva hålla koll på dataförbrukningen hela tiden som jag gjort med en annan åtelkamera med Telias kontantkort.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Kan man köpa det billigaste för att bara testa eller måste man köpa ett ettårs eller två årskort direkt, eller går det att uppgraderade billigt månadskort 31 dagar till två årskort. Jag vill ju provköra denna övervakningskamera från Netonnet https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/smarta-hem/overvakningskamera/deltaco-sh-ipc10/1031801.9438/
För att se om det är någonting Jag vill ha eventuell lämna tillbaksKortet
Kontantkortet är tomt när du får det,du fyller sedan på med det du vill ha,samtal,sms,surf, du kan välja ett antal olika tidslängder och GBIMG_1083.png

Krapylet

HBK Medlem
Kommun
Sarpsborg
HBK-Nr
37108
Medlemskap
2025
Det billigaste är 2 GB för 99:- (Fastpris) Sen kan du byta till vad du vill. Då kan du samtidig se hur mycket du behöver.

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
Pratade med supporten på Telenor idag och enligt den jag pratade med hade de inga planer på att fasa ut kontantkorten. Däremot så skickar de ut nya kort, som skall klara 5G, till befintliga kunder.

Kjell1351

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2025
När jag pratade med supporten så passade jag på att fråga om man kan köpa till mer surf utan att den jag har på 2-årssurfen tagit slut. Det var helt OK. Så då antar jag att svaret är ja på din fråga.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Ifall du bara vill provköra så flytta över sim-kortet från mobilen/surfplattan, se bara till att du inte har låst ditt sim med pin-kod, ta då bort låset först.

Toppen