• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som reser mot ljuset - och tillbaka

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

RobbeS

Guest
Angående glasögon så har jag progressiva glas. Får en känsla av att när jag tar av dom så ser jag mycket klarare både ute och hemma på tv’n. Glasen är av plast så säger optikern att dom är belagda med nån typ av skydd för att inte repa dom så mycket?
Om jag köper riktiga i glas blir det bättre tro? Någon som har kunskap om detta?
Förr när jag var farten så slet jag tydligen mer på glasen än nu på ålderns höst.
Glas är väl betydligt dyrare

Jag märkte en markant skillnad då jag gick från billiga Specsaver glasögon till bågar och glas från min lokala optiker som är väldigt dyr. Hade samma problem som du med dom billigare. Den butiken kör dock inte med glas slipade i Kina utan i Sverige och Tyskland.
Det fanns tre kvalitéer att välja på. Bra, Bättre och Bäst där skillnaden var storleken på lässynfältet. Jag tog bättre enligt inrådan från optiker. Dyra var dom, drygt 11 000 kronor men vilken skillnad.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ska lämna tillbaka seegwaykopian, tog mej bort till hasse efter att ha pumpat hjulen och laddat några timmar, mycket långsamt och försiktigt.
Hasse testade och ramlade och skadade sej, jag körde lite efter att ha kopplat in laddningen enda sättet att få den att starta. körde väldigt långsamt men hamnade på backen efter att som jag tror att den drog i backväxeln. Farten framåt var mycket låg men jag fick ont i händerna och har skrubbsår på ena knäet.
Det var min försiktighet som räddade mej, med sparkcykeln skulle jag bara kunnat kliva av men eftersom den började backa som det verkar blev man nedkastad.
Vi går ner till affären i morgon ska ha pengarna tillbaka och lämna skräpet, Hasse följer med han är betydligt tuffare än mej vilket känns bra.
Vi får vara glada att vi inte blev allvarligt skadade.Fanns en orsak att den kostade 99eu eftersom den kostat tredubbla förut.
Mitt problem från kristallsjukan har minskat härnere eftersom jag rör mej mer, ska bli fint väder i morgon.
Kl 1100 ska jag bli klippt enormt bra service hon kommer till min plats och klipper mej på plats, ska klippa mej en gång till innan jag åker hem.
Den som är vis lyder råd så jag har bestämt att jag inte ska operera ögon här eftersom det finns en viss risk för komplikationer och det kan vara svårt att klara när man måste köra hem.
Kostnaden är samma som hemma hos en privat vårdgivare finns ju ingen anledning då att göra något här ekonomiskt.
Ska försöka hjälpa Hasse att få upp hans nyköpta förtält blir väldigt bra för Åsa att kunna sitta där på kvällen det är naturligtvis därför han köpt det Åsa är hans allt.
Berättade för Martin att Hasse ramlat han lämnade receptionen direkt för att titta till honom.
Tänk vilken otroligt bra personal det är här som behandlar människor som om de vore egna famliljemedlemmar, De förlorade åren där man skulle lämna familjens ansvar till samhällets ansvar påminner om ryssland, det vi har nu är inget ansvar varken från familjen eller samhället är en katastrof och en svensk sådan.
Hur ska vi kunna reparera de förlorade åren och få starka familjer som håller ihop? Det gör man här i en helt annan utsträckning.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Jaa....vad ska man säga...60-65 plussare på Segway.... kan ju inte sluta gott...näe, ni skulle ha en cykel som jag har...cykla eller gasa...upp till 40 km...stabil o rejäl...ska försöka ta mig upp till Sierra Nevada....om några dar..om jag vågar...lämna tillbaka skrotet o plåstra om er så syns vi tids nog...
//Klasse
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jaa....vad ska man säga...60-65 plussare på Segway.... kan ju inte sluta gott...näe, ni skulle ha en cykel som jag har...cykla eller gasa...upp till 40 km...stabil o rejäl...ska försöka ta mig upp till Sierra Nevada....om några dar..om jag vågar...lämna tillbaka skrotet o plåstra om er så syns vi tids nog...
//Klasse
Ja hjulen är felplacerade, de ska vara efter varandra inte bredvid varandra.
 
F

F.d. 22252

Guest
Vadå 60-65 plussare man är väl fullvuxen 71+ ska det vara.
Började dagen med dusch eftersom jag skulle klippa håret köpte ju philips one blade häromdagen och gillar den skarpt går att raka sej i duschen.
Gasolbilen kom och fyllde gas i tanken bredvid min husbil, tänkte det var bättre att hålla sej undan.
kl11kommer det en snygg kvinna och bankade på dörren hon klippte håret för 100kr hemma gav jag 425 sist och minst lika bra.
Och man behöver inte gå någonstans utan hon gör det utanför husbilen.
Har haft ont i kroppen inatt och idag slog ju i backen igår men inte lika illa som Hasse men jag stod ju nästan still men har ju en aning större fallhöjd.
Åsa och jag satt och tittade på när göteborgaren och hasse satte upp förtältet blev ju väldigt bra går ju fint att sitta där när solen går ner och himlen är riktigt röd.
Vi var och lämnade tillbaka den livsfarliga apparaten jag köpt Hasse ville testa en sista gång men det fick han inte .
Fick pengarna tillbaka utan diskussioner. Fick min cykel tillbaka idag verkstaden reparerade den och den gick bättre än tidigare ca 400kr med nytt tändstift några viktiga skruvar och bensinslang rengöring av förgasaren och ny bensin. Väldigt billigt hemma ville inte verkstaden ta emot den ens. Rekomenderar den verkstaden de är trevliga och förstår engelska.
Ska passa på att åka til Lidl och handla ligger ju en bit bort. Nu ligger ju det mesta inom rimligt avstånd kan hänga med elcyklisterna på sina turer. Såg att man badade i poolen idag när mitt knä har läkt ska jag testa att bada ska ju vara varmvatten. Det är bra väderutsikter men det stämmer inte alltid.
 
F

F.d. 22252

Guest
Testade att köra till Lidl men körde fel som vanligt nästa gång blir det stora vägen, hamnade vid slottet ett kebabställe, smakade lite underligt han tände gasen når jag kom så köttet hann aldrig bli grillat.
Körde säkert 1 mil gick bra men inte så fort ovan som man ör fick man ont baken, men ett smidigt sätt att åka runt här ska se om jag kan sälja cykeln innan hemresa annars är Hasse sugen på att köpa den men han är ju en jävel på att pruta så då får jag väl betala för att han ska ta hand om den sen får jag transportera den till sverige.
Gick upp en sväng i baren träffade lite folk jag kände igen.
Var en lärare där som bröt på samiska som det lät behövde tolk för att förstå han.
Han hälsar till LG i övertorneo att allt är bra.
IMG_20200128_134032.jpg IMG_20200129_203202.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen