Sv: Vi som inte flyr vintern
Myrkdalen har säkert 10ggr mer snö än Sälen men lika säkert bara 1/10 parkeringsplatser att snöröja.
Visst satsar Myrkdalen mycket på fasta sängar men inte något alls på camping och ställplatser för flerdygnsboende. Lite synd tycker jag.
Väldigt lockande ställe i.a.f. att åka till och bo några nätter på en parkering vid backarna i mars/april. Det skulle vara kul att kunna markera en ställplats där med lite info om vad som erbjuds. Finns det elstolpar, färskvatten och avfallstömning där eller får man ta fram elverket på plats och nyttja nån camping nere i dalen för vatten och avfall?
Bengs Productions? Hittar mest vackra filmer om utförsåkning i bl.a. Myrkdalen...
Som vanligt får man ta saker flera vändor. Ta reda på fakta innan du uttalar dig som jag redan bad dig. Byalag eller vad var det du kallade det? Inte så rätt eller hur? Eller ännu hellre, besök platsen. Om du inte kan se storlek och snömängder i våra filmer så tror jag inte du vill. Jag gör inte ställplatsfilmer tyvärr.
Myrkdalen har mycket större parkering än Tandådalens sammanlagda. Ligger 2 timmar från Bergen och med i huvudsak dagsgäster på helgerna än så länge så vi pratar många tusen bilar en fin helg
2 kilometer från backen finns säsongscamping. I Voss 2 mil bort stadsliv och flera campingar.
Nej, jag tycker inte man behöver ställplats med service för att fricampa och finns lika lite där som hos Skistar. Man behöver bara en kundorienterad (plog)personal. Det verkar som om plogning av parkeringar någon gång i månaden verkar vara en väldigt komplicerad verksamhet, speciellt i Sverige. Att sedan de som gör det lite svårare genom att parkera nattetid betalt många hundra, kanske tusen kronor per dag, verkar spela liten roll. Sedan kan man ju fråga sig hur Skistar klarar av att ploga runt husbilarna på östra tandådalen men inte mer centralt. Kanske avundsjukan hos de som betalt dyrt för campingplats blir för besvärande. I Trysil är det i alla fall samma bolag som plogar och driver campingen. Någon förvånad? Kan vi kanske sluta hänga upp oss på plogningens konstruerade svepskäl eller tycker du verkligen att detta är ett bra argument och att vi som husbilsägare skall tycka denna ologik på många plan är acceptabel och bara foga oss. Förstår inte riktigt vad du är ute efter, du verkar i alla fall inte vilja bidra till någon förbättring utan strör hellre felaktiga uppgifter, och lite nedlåtande generaliseringar runt dig.
Hälsningar från Ramundbergets parkering. Konstigt, här klarar man av att ploga annat än helt rektangulära tomma ytor trots att en camping ligger inom synhåll.
Anders